کد خبر: 368104
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۷:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا عادل عبدالمهدی محاکمه می‌شود؟

جدا از اینکه برخی از جریان‌های عراقی خواستار محاکمه عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق هستند، اکنون دولت آمریکا نیز حمایت خود را از این اتفاق اعلام کرده است.

آیا عادل عبدالمهدی محاکمه می‌شود؟
کد خبر: 368104
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۰ ۱۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جدا از اینکه برخی از جریان‌های عراقی خواستار محاکمه عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر مستعفی عراق هستند، اکنون دولت آمریکا نیز حمایت خود را از این اتفاق اعلام کرده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، رسانه‌های عراقی خبر دادند کلی کرافت نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بر اهمیت بازخواست نخست‌وزیر مستعفی عراق بعد از خروج از قدرت تاکید کرد.

کرافت این سخنان را چند روز پیش اعلام کرد و گفت: بسیار حائز اهمیت است که عادل عبدالمهدی بعد از استعفا بازخواست و محاکمه شود.

برخی از کارشناسان با استناد به این سخنان نظریه جریان‌سازی دولت آمریکا در عراق را در راستای اهداف خویش مطرح می‌کنند.

این صحبت نماینده دولت آمریکا در حالی عنوان می‌شود که «جنین یبلاسخارت» نماینده سازمان ملل در عراق نیز طی سخنرانی‌ای که سوم دسامبر جاری در شورای امنیت ایراد کرد، تاکید کرد افراد مسلح ناشناس دست به شلیک به سوی معترضان می‌زنند.

به اعتقاد برخی از کارشناسان عراقی، کاخ سفید به دنبال انتقام‌گیری از نخست‌وزیر عراق به دلیل پیگیری سیاست عبور از آمریکا در ابعاد اقتصادی، سیاسی و نظامی است تا درس عبرتی برای نخست‌وزیران آتی این کشور باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها