کد خبر: 369626
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۴:۵۶:۳۸
| |

متن توافق اولیه تجاری چین و آمریکا منتشر شد

تارنمای «یی سی» چین متنی را که 2 کشور چین و آمریکا برای پایان جنگ تجاری در مرحله اولیه مورد توافق قرار داده‌اند، منتشر کرد.

متن توافق اولیه تجاری چین و آمریکا منتشر شد
کد خبر: 369626
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۳ ۱۴:۵۶:۳۸

اعتمادآنلاین| 2 کشور در این توافقنامه چندین فصل را مورد توافق قرار داده‌اند که شامل حفاظت از حق مالکیت معنوی، انتقال فناوری و تولیدات کشاورزی، خدمات مالی و بانکی و شفافیت نرخ ارزی است.

این سند شامل موضوعاتی درباره توسعه تجارت، ارزیابی های دو کشور از منازعات تجاری و اقتصادی و توقف برخی از تعرفه های آتی از سوی آمریکا و همچنین کاهش تعرفه های قبلی آمریکا بر روی کالاهای چینی است.

دو طرف در سند این توافق آورده اند که به عنوان دو کشور مهم در عرصه اقتصادی و تجاری جهان با این موافقتنامه جان تازه ای به اقتصاد کشورهایشان و همچنین جهان بخشیده اند و باعث بهبود شرایط سرمایه گذاری و بازارهای مالی شده‌اند.

هدف از این توافقنامه نیز بهبود شرایط تجاری، حراست از حق مالکیت معنوی، دسترسی بیشتر به بازارها، حفاظت از منافع مشروع شرکت‌های خارجی در چین و حراست از حقوق قانونی و مشروع شرکت‌های چینی در آمریکا عنوان شده است.

این توافقنامه به دو کشور امکان می دهد فعالیت های تجاری را بهبود بخشیده و راه را برای حل اختلافات اقتصادی باز کنند و همزمان همکاری هایشان را در این قلمروها افزایش دهند.

چین موافقت کرده است که شرکت‌های این کشور در چارچوب همین توافق و مقررات سازمان تجارت جهانی اقدام به واردات خدمات و کالاهای کیفی از آمریکا و دیگر کشورها کرده و نیاز مصرفی مردم چین را برای این محصولات براورده کنند.

تارنمای چینی آورده است که پس از امضای این توافقنامه دو کشور نسبت به اجرای مفاد آن اقدام خواهند کرد و این باعث تثبیت بازارهای مالی و خدماتی و سرمایه گذاری در این کشورها و جهان خواهد شد.

چین و آمریکا شب گذشته اعلام کردند در مورد سند اولیه توافق تجاری دو کشور به تفاهم رسیده اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها