کد خبر: 370921
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

«هیل» با نام نخست‌وزیر جدید لبنان عازم بیروت شد/ نواف سلام نخست‌وزیر لبنان می‌شود؟

اعلام انصراف سعد حریری از تصدی مجدد نخست‌وزیری لبنان که پس از کش‌وقوس‌های مختلف انجام شد پازل برنامه‌های آمریکا برای آینده سیاسی لبنان را تکمیل کرد.

«هیل» با نام نخست‌وزیر جدید لبنان عازم بیروت شد/ نواف سلام نخست‌وزیر لبنان می‌شود؟
کد خبر: 370921
|
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| اعلام انصراف سعد حریری از تصدی مجدد نخست‌وزیری لبنان که پس از کش‌وقوس‌های مختلف انجام شد پازل برنامه‌های آمریکا برای آینده سیاسی لبنان را تکمیل کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، منابع رسانه‌ای لبنان خبر دادند سعد حریری در حالی در لحظه آخر و ساعاتی پیش از آغاز مشاوره‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر انصراف خود را اعلام کرد که دیوید هیل، معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا، هم با نام نخست‌وزیر جدید لبنان عازم این کشور بود.

شنیده‌های این رسانه‌ها حکایت از آن دارند که هیل با نام «نواف سلام» به عنوان جایگزین سعد حریری عازم بیروت شد.

این اخبار در حالی شامگاه چهارشنبه در بیروت رد و بدل شد که طبق برنامه از پیش طراحی‌شده و بعد از دو بار تعویق (که اتفاقاً به درخواست حریری صورت گرفت) قرار است امروز پنج‌شنبه مشاوره قطب‌های سیاسی لبنان برای انتخاب نخست‌وزیر آغاز شود.

جریان 8 مارس (حزب الله و متحدانش) بر این باورند که از همان ابتدا واشینگتن به دنبال نخست‌وزیری نواف سلام بود و این کش‌وقوس‌ها صرفاً در چارچوب بازی‌های سیاسی و فراهم شدن زمینه انجام این طرح انجام شده است.

به اعتقاد این جریان دولت آمریکا از طریق عوامل خود در میان معترضان به تدریج در حال افزایش محبوبیت این شخصیت است و این برنامه چنان شدت گرفته که حتی برخی از معترضان بی‌طرف را هم با خود همراه کرده است.

یک رسانه لبنانی هم به نقل از یکی از رهبران حزب‌الله خبر داد از دید این حزب اتفاقات لبنان ساخته و پرداخته آمریکا بوده و حزب‌الله اطلاعات موثقی در رابطه با نقش سفارت آمریکا در بیروت در این زمینه در اختیار دارد.

این رهبر که نامش اعلام نشده در این رابطه با اشاره به آموزش 5800 فعال در 180 موسسه مردم‌نهاد برای رهبری تظاهرات و نحوه گفت‌وگو با مردم و جوانان و نیز آموزش نحوه هدایت افکار عمومی از طریق شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های گروهی از حمایت مالی آمریکا از این تحرکات سخن گفت.

به اعتقاد کارشناسان این نوع اعتراض و موضعی که جریان 8 مارس در قبال نحوه عملکرد طرف مقابل و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی‌اش در مطرح کردن نام سلام اتخاذ کرده مساله آغاز مشاوره‌ها را در موعد مقرر آن در هاله‌ای از ابهام فرو می‌برد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها