کد خبر: 371875
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۴:۰۸:۴۷
| |

نظامیان عربستانی کنار چاه‌های نفت سوریه موضع گرفتند

یک پایگاه اسرائیلی اعلام کرد نظامیان سعودی چند عملیات را در خاک سوریه انجام داده و هم‌اکنون کنار یکی از بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور مستقر شده‌اند.

نظامیان عربستانی کنار چاه‌های نفت سوریه موضع گرفتند
کد خبر: 371875
|
۱۳۹۸/۱۰/۰۱ ۱۴:۰۸:۴۷

اعتمادآنلاین| یک پایگاه اسرائیلی اعلام کرد نظامیان سعودی چند عملیات را در خاک سوریه انجام داده و هم‌اکنون کنار یکی از بزرگ‌ترین میدان نفتی این کشور مستقر شده‌اند.

به گزارش اعتمادآنلاین، پایگاه اطلاع‌رسانی دبکا که به سازمان‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نزدیک است، در خبری ادعا کرد روز 21 دسامبر ارتش عربستان عملیاتی را در غرب شهر «بوکمال» در منطقه مرزی سوریه علیه پایگاه «حمدان» که نیروهای حشد الشعبی در آن مستقر هستند، انجام داده و در حال حاضر نیز در نزدیکی یکی از مهم‌ترین چاه‌های نفتی سوریه مستقر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، نیروهای نظامی سعودی اواخر هفته جاری به شرقی منطقه دیرالزور رسیده و شاهدان از این منطقه خبر می‌دهند که در اطراف میدان نفتی «العمر» که بزرگ‌ترین میدان نفتی سوریه است، موضع گرفته‌اند.

اخبار رسیده به این پایگاه عبری‌زبان حکایت از آن دارد که همراه با نظامیان سعودی تعدادی از کارشناسان شرکت نفتی آرامکو هم به این منطقه منتقل شده‌اند و قرار است استخراج نفت از این میدان نفتی مجددا از سر گرفته شود.

به نوشته دبکا به رغم آنکه شمار نظامیان سعودی زیاد نیست و در حال حاضر در داخل کمربند امنیتی نیروهای آمریکایی و نیروهای سوریه دموکراتیک قرار دارند، اما این امر به خودی خود بیانگر تحول راهبردی در شرایط منطقه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها