کد خبر: 387500
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۳:۰۴:۵۰
| |

ترامپ شخصا خواهان جلوگیری از انتشار کتاب «بولتون» شد

بنابر گزارش واشنگتن پست، رئیس‌جمهور آمریکا شخصا خواستار بلوکه شدن روند انتشار کتاب افشاگرانه مشاور امنیت ملی کاخ سفید شده است.

ترامپ شخصا خواهان جلوگیری از انتشار کتاب «بولتون» شد
کد خبر: 387500
|
۱۳۹۸/۱۲/۰۵ ۱۳:۰۴:۵۰

اعتمادآنلاین| گزارش‌ها حاکی از آن است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شخصا خواستار بلوکه شدن انتشار کتاب جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور شده است. او به کارکنان خود گفته است که جان بولتون یک خائن است.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از منابع آگاه گزارش داد رئیس جمهور آمریکا مستقیما در این روند دخالت داشته و معتقد است که هر آنچه او به بولتون در خصوص امنیت ملی گفته است باید محرمانه در نظر گرفته شود و منتشر نشود.

کاخ سفید ماه گذشته خواستار ممانعت از انتشار کتاب بولتون شد و در نامه‌ای اعلام کرد این کتاب حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده است.

روزنامه واشنگتن پست برای اولین بار گزارش مربوط به مداخله ترامپ در جلوگیری از انتشار کتاب جدید جان بولتون را منتشر کرد. واشنگتن پست به نقل از منابع مطلع خود نوشت ترامپ به وکلای خود گفته است کتاب مشاور امنیت ملی سابق این کشور نباید تا پیش از انتخابات نوامبر منتشر شود.

بنا به این گزارش، ترامپ چهارم فوریه در نشستی اعلام کرد: مطالب این کتاب محرمانه است و بولتون فردی خائن است. ترامپ گفت بعد از آنکه من از کاخ سفید رفتم، او می‌تواند اینکار را انجام دهد؛ اما نه تا زمانی که من اینجا هستم.

بولتون در این کتاب گفته است شخصا از ترامپ شنیده است که وی کمک‌های مالی به کی‌یف را مسدود کرده تا رئیس جمهور اوکراین تحقیقات علیه پسر بایدن را پیگیری کند.

منابع مطلع از نسخه اولیه کتاب بولتون می‌گویند، او در این کتاب نوشته است: «ترامپ در ماه اوت (مرداد-شهریور) به من گفت که نمی‌خواهد بودجه 391 میلیون دلاری تائید شده از سوی کنگره برای کمک نظامی به اوکراین جهت مقابله با روسیه را در اختیار کی‌یف قرار دهد تا زمانی که آن‌ها تحقیقاتی را علیه بایدن و دیگر دموکرات‌ها انجام دهند.»

کاخ سفید می‌گوید کتاب بولتون دارای اطلاعات محرمانه‌ای است که باید پیش از انتشار حذف شوند، اما وکیل بولتون ضمن رد این موضوع اعلام کرد این کتاب طبق برنامه در 17 مارس (بیست و هفتم اسفند) منتشر می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها