کد خبر: 391563
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۰۶:۴۶:۰۰
| |

سفیر ایران خواستار ورود کامیون‌های ایرانی متوقف‌شده به گرجستان شد

سفیر ایران در دیدار با مدیرکل وزارت خارجه گرجستان درخواست کرد تا کامیون‌های ایرانی متوقف شده در مرز گرجستان-آذربایجان، وارد این کشور شده و بار خود را تخلیه کنند.

سفیر ایران خواستار ورود کامیون‌های ایرانی متوقف‌شده به گرجستان شد
کد خبر: 391563
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۶ ۰۶:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «سیدجواد قوام شهیدی» سفیر ایران در تفلیس با مدیرکل منطقه‌ای وزارت خارجه گرجستان دیدار و گفتگو کرد.

در ادامه رایزنی‌های دوجانبه با مقامات گرجی در پی شیوع ویروس کرونا، «سیدجواد قوام شهیدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران با «سیخارولیدزه» مدیرکل آفریقا و خاورمیانه نزدیک وزارت خارجه گرجستان، ملاقات و مجددا در خصوص مشکلات پیش آمده برای اتباع ایرانی، مقیمین، دانشجویان و ناوگان حمل و نقلی در حوزه مبادلات تجاری دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات سفیر ایران بر لزوم یافتن راهکارها و مکانیسم های سریع و دقیق برای کاهش مشکلات دانشجویان، ایرانیان حاضر در گرجستان و اتباع ایرانی دارای اقامت این کشور که موفق به بازگشت نشده اند و ناوگان حوزه حمل و نقل کالا و تجارت تاکید کرد.

قوام شهیدی همچنین برخی پیشنهادات را در جهت رفع موانع تردد افراد و گروه های مختلف به طرف گرجی ارائه کرد و خواستار آن شد تا ترتیبی اتخاذ شود تا کامیونهای حامل کالا به مقصد گرجستان که بیش از 14 روز از خروج آنها از ایران گذشته و در مرز گرجستان-آذربایجان متوقف شده اند، امکان ورود به گرجستان را پیدا کرده و کالای خود را تخلیه کنند.

او همچنین تاکید کرد: ضرورت دارد در جهت کاهش تاثیرات منفی ناشی از محدودیت‌های تردد بر مقیمین، دانشجویان و رانندگان کامیون های حامل کالا تصمیمات منعطف تری توسط طرف گرجی گرفته شود تا گروه‌ها و افراد مختلف با داشتن گواهی و اسناد سلامت معتبر مجوز ورود به گرجستان را دریافت کرده به امور جاری خود بپردازند.

سیخارولیدزه نیز با تشریح شرایط داخلی گرجستان و تاثیرات آن بر سیستم تصمیم‌سازی در این کشور، اظهار داشت: تمامی موضوعات و‌ پیشنهادات طرح شده مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

او درعین حال، خواستار درک شرایط موجود شد و اظهار داشت: موضوع شیوع ویروس کرونا و آثار آن از جمله موضوعاتی است که نیاز به مدیریت و تصمیم سازی در حوزه های مختلف است. لذا ایجاد رویه ها؛ سازو کار ها و همچنین مقررات جدید با در نظر گرفتن ملاحظات موجود و شرایطی که پیش خواهد آمد زمان بر، متغیر و مقطعی خواهد بود. ولی تمام تلاش خود را خواهیم کرد که آثار محدودیتهای ایجاد شده را به حداقل برسانیم.

بر همین اساس نیز پیگیری های لازم در خصوص دانشجویان و یافتن راهکار مناسب برای حل مشکلاتشان، موضوعات حمل و نقل، ترانزیت و تجارت کالا بین دو کشور و سایر موضوعاتی که در یادداشت‌های ارسالی و مذاکرات به آن اشاره کردید در دست انجام است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها