کد خبر: 402163
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

نخست‌وزیر مکلف عراق و عملیات ناممکن 3

مصطفی الکاظمی که بعد از سال‌ها حضور امنیتی و در سایه، سودای در دست گرفتن قوه اجرایی عراق را در سر دارد با دیوار بلند تضاد منافع جریان‌های سیاسی عراق مواجه شده است.

نخست‌وزیر مکلف عراق و عملیات ناممکن 3
کد خبر: 402163
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۰ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مصطفی الکاظمی که بعد از سال‌ها حضور امنیتی و در سایه، سودای در دست گرفتن قوه اجرایی عراق را در سر دارد با دیوار بلند تضاد منافع جریان‌های سیاسی عراق مواجه شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، طبق اخبار رسیده از عراق، کاظمی که دروازه‌های انتخاب وزرا را کاملاً به روی کردها و اهل تسنن گشوده است تا به سرنوشت محمدتوفیق علاوی دچار نشود، احتمالاً سرنوشت عدنان الزرفی را تجربه خواهد کرد.

برخی از منابع عراقی خبر دادند، اعطای آزادی عمل به کردها و اهل تسنن برای انتخاب وزرای خود (به منظور جلب رأی موافق آنها در پارلمان) باعث رنجش شماری از جریان‌های سیاسی شیعه عراق شده و نخست‌وزیر مکلف را در مخمصه‌ای سخت گرفتار کرده است.

به اعتقاد جریان‌های شیعی، کاظمی برخلاف توافق انجام‌گرفته برای خروج از محدوده رانت‌دهی به جریان‌های سیاسی عراق و اصل تحقق کابینه‌ای عمل‌گرا، عمل می‌کند.

به گفته کارشناسان، امروز کاظمی در سایه این سیاست که نوعی بازگشت به عقب و تکرار عملکرد نخست‌وزیران سابق تلقی می‌شود، برای ادامه راه خود نه تنها به سوی جلب اعتماد پارلمان بلکه حتی در فرایند انتخاب وزرای کابینه شرایط متزلزلی دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها