کد خبر: 404074
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۶:۱۳:۳۲
| |

استعفای مدیر دانشکده جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل حادثه‌ای در لبنان

مدیر دانشکده جنگ رژیم صهیونیستی پس از توبیخ به دلیل وقوع حادثه‌ای در شمال اراضی اشغالی استعفا کرد و رسانه‌های این رژیم اعلام کردند، استعفای او ضربه سنگین و خسارتی برای ارتش است.

استعفای مدیر دانشکده جنگ رژیم صهیونیستی به دلیل حادثه‌ای در لبنان
کد خبر: 404074
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۰ ۱۶:۱۳:۳۲

اعتمادآنلاین| رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند، سرتیپ رافی میلو در زمان فرماندهی تیپ نظامی «الجلیل» به یکی از بزرگ‌ترین تونلی که در مرزهای مشترک با لبنان قرار دارد بدون دریافت موافقت رسمی وارد شده و تا ورودی آن از سمت لبنان نیز پیش رفته بود و به همین دلیل از طرف ارتش توبیخ شده و ترفیع درجه‌اش به تأخیر افتاد.

طبق اعلام این رسانه‌ها از جمله روزنامه یدیعوت آحارونوت، استعفای میلو 48 ساله که در حال حاضر مدیر دانشکده جنگ رژیم صهیونیستی است ضربه سنگین و خسارتی برای ارتش است زیرا وی جزء با تجربه‌ترین فرماندهان ارتش در عملیات نظامی است.

این روزنامه نوشت، دلیل استعفای ژنرال میلو به تنبیه نظامی برمی‌گردد که بدون اخذ موافقت رسمی، وارد تونل مذکور شد و به خاطر این اقدام و به دلیل سهل‌انگاری و به خطر انداختن خود و نیروهایش توبیخ و ترفیع درجه‌اش به تأخیر افتاد. میلو نیز از این تصمیم ارتش عصبانی شده و استعفا کرد و مدعی شد، این تنبیه فراتر از حقش است.

یدیعوت آحارونوت 16 ماه اوت نوشت، ژنرال میلو وارد یکی از تونل‌هایی شد که حزب‌الله در مرزها حفاری کرده بود و تا ورودی این تونل از سمت لبنان پیش رفت. این روزنامه در آن زمان از این اتفاق پرده برداشت و نوشت، نزدیک بود ارتش رژیم صهیونیستی در یک بحران واقعی در جنوب لبنان گرفتار شود.

به نوشته روزنامه مذکور، ژنرال آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال این حادثه تصمیم گرفت ژنرال میلو را تنبیه کرده و ترفیع درجه‌اش را لغو کند چرا که وی با این اقدامش علاوه بر اینک خود و نیروهایش را به خطر انداخت و نزدیک بود ارتش رژیم را هم گرفتار تنشی با حزب‌الله کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها