کد خبر: 414023
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۵:۴۶:۱۴
| |

هندی خواستار تسریع در روند ارسال اس-400 است

وزیر دفاع هند امروز (دوشنبه) در سفری سه روزه عازم روسیه شد تا در مراسم رژه بزرگ مخصوص "روز پیروزی" این کشور که برای تاریخ 24 ژوئن تدارک دیده شده شرکت کند.

هندی خواستار تسریع در روند ارسال اس-400 است
کد خبر: 414023
|
۱۳۹۹/۰۴/۰۲ ۱۵:۴۶:۱۴

اعتمادآنلاین| ‌ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سفر راجنات سینگ، وزیر دفاع هند به روسیه بعد از رایزنی‌های او با نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور همزمان با تنشهای مرزی دهلی نو و پکن انجام می شود.

یک منبع وابسته به وزارت دفاع هند که نامش را فاش نکرد گفت، در جریان این سفر هند به دنبال درخواست از روسیه برای تسریع در روند تحویل سامانه دفاع هوایی و موشکی اس-400 است. گمان برده می شود که مسکو به دنبال تاخیر در در تحویل این سامانه تا دسامبر 2021 به دلیل تداوم بحران شیوع کروناویروس است.

انتظار می‌رود در مذاکراتی که راجنات سینگ با سرگئی شویگو، همتای روسیه ای خود در جریان این سفر خواهد داشت، موضوع تسریع در تحویل این سامانه 5.4 میلیارد دلاری که بخش مهمی از پرداخت هزینه‌اش سال گذشته از سوی هند تکمیل شد، مطرح کند.

وزیر دفاع هند به هنگام اعزامش به مسکو به هدف شرکت در رژه روز پیروزی روسیه در توئیتی عنوان کرد، سفر او فرصتی برای تعمیق شراکت دفاعی و راهبردی هند-روسیه است.

این سفر در حالی انجام می شود که اخیرا هند از برنامه‌اش برای خرید 33 جنگنده از روسیه بر طبق یک سفارش اضطراری در بحبوحه درگیری های مرزی با چین در منطقه لداخ خبر داد.

هند این رخداد را فرصتی برای تعامل با روسیه در مقطع حساس فعلی میداند در حالی که میداند وزیر دفاع چین نیز احتمالا در این نشست حاضر است. روسیه و چین دارای روابط نظامی سطح بالایی هستند و این نیز به نگرانی هند می افزاید. پکن قبلا از روسیه سامانه دفاع هوایی و موشکی اس-400 را خریده است.

راجنات همچنین قرار است با یوری بوریسوف، معاون نخست وزیر روسیه که امور نظامی و هوا-فضای کشورش را مدیریت می‌کند نیز دیدار کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها