کد خبر: 421381
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۴:۱۶:۱۵
| |

کاندیدای وزارت اتحاد کره جنوبی:

روابط بین دو کره باید بدون توجه به مذاکرات هسته‌ای پیش برود

کاندیدای وزارت اتحاد کره جنوبی گفت: روابط بین دو کره باید بدون توجه به مذاکرات خلع سلاح هسته‌ای بین کره شمالی و آمریکا، پیش برود.

روابط بین دو کره باید بدون توجه به مذاکرات هسته‌ای پیش برود
کد خبر: 421381
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۲ ۱۴:۱۶:۱۵

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری "یونهاپ" کره جنوبی، "لی این‌-یانگ" در سخنان جلسه تأییدیه خود، همچنین قول داد در تلاش برای پیشبرد روابط با شمال، خواستار یک "تغییر جسورانه" شود، ضمن آنکه پیونگ یانگ را ترغیب کرد از تحریکات خودداری کرده و بار دیگر برای مذاکره جلو بیاید.

وی اظهار کرد: قطار صلح در شبه‌جزیره کره باید بر روی دو ریل حرکت کند؛ روابط بین دو کره و روابط بین کره شمالی و آمریکا.

حتی اگر روابط بین آمریکا و کره شمالی متوقف هم بماند، روابط بین دو کره باید با روندی ثابت و با مقاصد خاص خود، رو به جلو حرکت کند.

لی افزود: کره جنوبی و کره شمالی باید با دیگر روبه‌روی هم بنشینند. آن‌ها باید ضمن تأیید مجدد اعتماد متقابل و عمل به وعده‌های خود، ساعت از کار افتاده شبه‌جزیره کره را از نو راه‌ بیاندازند. ما رهبری یک تغییر جسورانه برای تغییر ساعت کره شمالی-آمریکا به ساعت کره شمالی- کره جنوبی را به دست می‌گیریم.

روابط بین دو کره، از زمان نشست بدون توافق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در فوریه سال گذشته، به بن‌بست رسیده است. پیونگ‌یانگ از آن زمان تاکنون، به پیشنهادات سئول برای مبادلات و مذاکره، پاسخی نداده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها