کد خبر: 431140
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۰۸:۲۱:۰۴
| |

بازگشایی دانشگاه ها در آسیای شرقی

در حالی‌که هنوز شیوع ویروس کرونا در جهان و به ویژه در کشورهای آسیایی مهار نشده است، تصمیم سازان اغلب کشورهای آسیایی تصمیم گرفته اند به تدریج درب مراکز آموزش عالی خصوصی و یا دولتی را به روی دانشجویان باز کنند تا مبادا در روند توسعه همه جانبه کشورشان به ویژه در حوزه علمی و فناوری خللی ایجاد شود.

بازگشایی دانشگاه ها در آسیای شرقی
کد خبر: 431140
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۷ ۰۸:۲۱:۰۴

اعتمادآنلاین| به همین منظور اکثر دولت های آسیایی تصمیم گرفته اند با رعایت معیارهای ترتیب، حفظ امنیت بهداشتی و نظم عمومی از طریق رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل های خاص، روند بازگشت دانشجویان به دانشگاه را به تدریج عملی کنند.

گسترش بیماری کرونا در این کشورهای آسیایی که اغلب در مقایسه وسعت سرزمینی به میزان جمعیت، از جمعیت زیادی هم برخوردارند و در عین حال آمار مبتلایان به کرونای آن ها بالا است، موجب شد تا تصمیم سازان مدیریت آموزشی این کشورها همچنان در حالت خوف و رجاء به سر برند از اینکه مبادا با بازگشایی مراکر آموزش عالی به ویژه همزمان با مراکز آموش ابتدایی و متوسطه، وضعیت امنیت بهداشتی جامعه را به خطر اندازند.

اگرچه آنها می توانند با تکیه بر سیستم آموزش از راه دور تا حدی به اهداف آموزش عالی خود جامع عمل بپوشانند، اما هنوز نمی توانند به دلیل ضعف زیرساخت های مدیریتی و فناوری های موردنیاز در این خصوص تصمیم قاطعی برای بکارگیری این روش های نوین آموزشی اتخاذ کنند.

به همین دلیل تردیدها برا ی اعلام زمان دقیق بازگشایی دانشگاه ها و دانشکده ها در این کشورها همچنان در سطح مسئولان مطرح است. بطور مثال دولت های مهم ترین کشورهای این حوزه از جمله هند و پاکستان هنوز تصمیم قاطعی برای زمان بازگشایی مراکز آموزشی کشورشان نگرفته اند و هر بار زمان برای انجام این اقدام را به آینده نزدیک موکول می کنند.

دولت‌های کشورهای جنوب آسیا تاکنون برای بازگشایی دانشگاه‌ها اقدامی نکرده و تصمیم گیری در این خصوص را به تعویق انداخته و اعلام کردند که تا کنترل نسبتا کامل وضعیت همه گیری کرونا فعالیت مراکز آموزش عالی را از سر نمی گیرند.

در مقابل کشورهای آسیای مرکزی همچنان این تردید وجود دارند و لذا تاکنون برنامه مدونی از سوی مسئولان آموزشی این کشورهای برای بازگشایی هدفمند دانشگاه ها در دوره کرونایی اعلام نشده است.

در کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا نیز براساس اکثر گزارش های رسانه ای، قریب به اتفاق مراکز آموزش عالی این منطقه از جهان پس از همه گیری کرونا بسته شده بودند و پس از یک چالش طولانی میان موافقان و مخالفان بازگشایی دانشگاه ها به ویژه همزمان با مدارس در سال تحصیلی جدید، دوباره فعالیت خود را با تمهیدات بهداشتی و آموزشی جدید از سر گرفتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها