کد خبر: 444188
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا چین هم به فکر افزایش جمعیت افتاده است؟

میلیون‌ها نفر از کارمندان اداره آمار چین از اول نوامبر کار سرشماری پرجمعیت‌ترین کشور جهان را آغاز کردند. به گفته کارشناسان، سیاست‌گذاران جمعیتی چین در صدد یافتن پاسخ میزان تاثیرگذاری کاهش محدودیت‌های فرزندآوری و لغو سیاست تک‌فرزندی اعمال‌شده بر شهروندان این کشور هستند.

آیا چین هم به فکر افزایش جمعیت افتاده است؟
کد خبر: 444188
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۲ ۰۹:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| میلیون‌ها نفر از کارمندان اداره آمار چین از اول نوامبر کار سرشماری پرجمعیت‌ترین کشور جهان را آغاز کردند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، هفت میلیون کارمند اداره آمار چین عملیات سر زدن خانه به خانه را که 2 ماه کامل به طول خواهد انجامید آغاز کردند.

در آخرین آمارگیری که 10 سال پیش انجام گرفت شمار جمعیت چین یک میلیارد و 339 میلیون و 724 هزار و 852 نفر بود که نسبت به یک دهه قبل از آن 5.83 درصد افزایش پیدا کرده یا به زبان ارقام 73 میلیون و 899 هزار و 804 نفر به جمعیت چین افزوده شده بود.

به گفته کارشناسان، سیاست‌گذاران جمعیتی چین در صدد یافتن پاسخ میزان تاثیرگذاری کاهش محدودیت‌های فرزندآوری و لغو سیاست تک‌فرزندی اعمال‌شده بر شهروندان این کشور هستند.

گرچه از دهه 70 میلادی دولت چین، برای جلوگیری از افزایش سرسام‌آور جمعیت، قانون یک فرزند برای هر خانواده را به اجرا درآورد، اما به دلیل نگرانی از پیر شدن جمعیت از چهار سال پیش این قانون را تلطیف کرد و به خانواده‌های چینی اجازه داده شد 2 فرزند هم داشته باشند. با این حال این تعدیل تاکنون باعث جهشی در زادوولد در این کشور نشده است بلکه برعکس سال گذشته میلادی چین شاهد کمترین میزان موالید از سال 1949 بود تا برخی از کارشناسان را مجاب کند که خواهان کاهش این محدودیت به سه فرزند شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها