کد خبر: 451114
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۰۸:۰۴:۳۴
| |

نشست مقامات کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان

نشست مقامات کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان با موضوع افزایش همکاری‌های ترانزیتی و تجاری به صورت مجازی برگزار شد.

نشست مقامات کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان
کد خبر: 451114
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۰۸:۰۴:۳۴

اعتمادآنلاین| نشست معاونان وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان در مورد تجارت و ارتباط متقابل به صورت مجازی برگزار شد.

شرکت کنندگان در این نشست در مورد موضوعات مهم دستور کار منطقه‌ای و بین‌المللی تبادل نظر و بر تعمیق تعاملات تجاری، اقتصادی و همکاری در بخش ترانزیتی و حمل‌و‌نقل تمرکز کردند.

طرفین بر اهمیت گسترش تجارت بین منطقه‌ای، تضمین عملکرد پایدار و بدون وقفه‌ی زنجیره داد و ستد منطقه‌ای و همچنین اقدامات مشترک برای بهبود اقتصاد کشورهای مذکور تاکید کردند.

طرفین طی این نشست به تقویت پتانسیل ترانزیتی و لجستیکی با استفاده از راهروهای حمل‌ونقل موجود ابراز علاقه کردند.

معاونان نهادهای دیپلماتیک کشورهای آسیای مرکزی، چین و افغانستان با قدردانی از همکاری متقابل در زمینه مقابله با بیماری همه گیر، خواستار تشدید اقدامات مشترک برای پیشگیری و درمان مبتلایان به این بیماری شدند.

در این نشست در مورد همکاری سودمند در مورد پیشبرد روند صلح و حل و فصل مسائل سیاسی در افغانستان و همچنین تقویت روابط تجاری، اقتصادی، حمل و نقل و زیرساخت‌ها با کابل اظهار آمادگی شد.

در طول این جلسه مجازی همچنین مبارزه با تروریسم بین المللی و افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، جرایم سازمان یافته فراملی، سایر چالش و تهدیدات امنیت منطقه‌ای در چارچوب سازمان‌های بین المللی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

منبع: ا=فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها