کد خبر: 451165
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۰:۲۷:۵۱
| |

راه‌آهن خواف - هرات به‌طور رسمی گشایش یافت

راه‌آهن خواف - هرات امروز پنجشنبه (20 آذر) با فرمان روسای جمهور ایران و افغانستان به‌طور رسمی گشایش یافت.

راه‌آهن خواف - هرات به‌طور رسمی گشایش یافت
کد خبر: 451165
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۰ ۱۰:۲۷:۵۱

اعتمادآنلاین| راه‌آهن خواف - هرات با فرمان روسای جمهور ایران و افغانستان به‌طور رسمی گشایش یافت.

راه‌آهن "خواف" واقع در جنوب شرق خراسان رضوی به هرات که در شرق افغانستان واقع است با هدف تکمیل بخشی از کریدور ریلی بین‌المللی شرق به غرب و توسعه منطقه لحظاتی قبل از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهوری، مسئولان سیاسی و اقتصادی دو کشور و استاندار خراسان رضوی در خواف گشایش یافت.

حجت الاسلام حسن روحانی صیح امروز در مراسم بهره برداری از راه آهن خواف - هرات (افغانستان) که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: امروز روز گشایش و رحمت برای دو ملت بزرگ افغانستان و ایران است، دو ملتی که از یک ریشه، فرهنگ، منطقه و تاریخ در طول تاریخ برادری و همسایگی خود را به عنوان بهترین یاران خود حفظ کرده اند.

رئیس جمهور بیان کرد: روابط ما همیشه از طریق اندیشه ها و فرهنگ ها و رفتارها و تلاش ها بوده و امروز ریل راه آهن این پیوند را مستحکم‌تر می کند.

همچنین اشرف غنی رییس‌جمهور افغانستان امروز پنجشنبه (20 آذر) در مراسم افتتاح خط‌آهن خواف-هرات این پروژه را بسیار مهم خواند.

اشرف غنی خط آهن هرات-خواف را نه تنها برای افغانستان و ایران بلکه برای منطقه و فراتر از آن نیز یک پروژه حیاتی و مهم خواند.

رئیس جمهور افغانستان با استقبال از افتتاح خط‌ آهن افغانستان - ایران از این پروژه به عنوان گام مهمی برای احیای اقتصادی و توسعه در هر دو کشور دانست.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها