کد خبر: 452591
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۷:۳۷:۵۱
| |

عبدالله عبدالله: تمایل به برگزاری مذاکرات آتی کابل- طالبان در افغانستان

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان اعلام کرد: ترجیح می‌دهیم مذاکرات آتی کابل- طالبان در افغانستان برگزار شود؛ اما محل برگزاری مذاکرات نباید مانع گفتگوهای صلح شود.

عبدالله عبدالله: تمایل به برگزاری مذاکرات آتی کابل- طالبان در افغانستان
کد خبر: 452591
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۶ ۱۷:۳۷:۵۱

اعتمادآنلاین| عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان امروز چهارشنبه در یک نشست خبری در کابل اعلام کرد: ترجیح دولت افغانستان این است که دُور بعدی مذاکرات در داخل کشور برگزار شود؛ اما تصمیم نهایی به توافق دو طرف ارتباط دارد.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در این باره گفت: محل برگزاری مذاکرات نباید مانع گفتگوهای صلح شود. وقفه در مذاکرات صلح با توافق دو طرف صورت گرفته است و انتظار می‌رود که ادامه مذاکرات در تاریخ مشخص دنبال شود.

وی در این خصوص ادامه داد: تیم مذاکره کننده افغانستان در جریان مذاکرات تعهد خود را نسبت به خواست جمعی مردم این کشور ثابت کرد. از کشور قطر و سایر همکاران بین‌المللی افغانستان به خاطر حمایت از روند صلح سپاس‌گزاریم.

این در حالیست که خبرگزاری رویترز، چندی پیش اعلام کرد که دولت افغانستان و طالبان مذاکرات صلح فیمابین را در اوایل ماه ژانویه سال آتی میلادی بار دیگر از سر خواهند گرفت.

به گزارش رویترز، یک مقام ارشد افغانستان درباره روابط دیپلماتیک این کشور با گروه طالبان گفت: وقفه‌ای را ایجاد کردیم و با ادامه مذاکرات بحث‌ها را ادامه خواهیم داد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها