کد خبر: 454441
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۱:۵۰:۰۵
| |

روسیه نفت 45 تا 55 دلاری برای هر بشکه را مناسب اعلام کرد

معاون نخست‌وزیر روسیه و مسوول بخش انرژی این کشور گفت که بهای نفت بین 45-55 دلار برای هر بشکه برای وضعیت کنونی بازار جهانی نفت مناسب است.

روسیه نفت 45 تا 55 دلاری برای هر بشکه را مناسب اعلام کرد
کد خبر: 454441
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۵ ۱۱:۵۰:۰۵

اعتمادآنلاین| «الکساندر نوواک» معاون نخست‌وزیر روسیه و مسوول بخش انرژی این کشور گفت که بهای نفت بین 45-55 دلار برای هر بشکه برای وضعیت کنونی بازار جهانی نفت مناسب است.

نوواک روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران خاطرنشان کرد: برای احیای تولید نفت روسیه که در سال جاری به شدت کاهش یافته است بهای 45-55 دلار برای هر بشکه نفت مناسب است.

وی افزود: این وضعیت از یک سو امکان می‌دهد بازار جهانی نفت ملتهب نشود و از طرف دیگر از تولیدکنندگان نفت حمایت می کند.

نوواک که چندین سال وزیر انرژی روسیه بود و از یک ماه پیش معاون نخست‌وزیر این کشور و مسوول بخش انرژی در دولت روسیه شده است در مورد بهای کنونی نفت در بازار جهانی تصریح کرد: این مناسب‌ترین وضع است زیرا در غیر این صورت نمی توانیم تولید نفت خود را افزایش دهیم و دیگران تولید خود را به سطح سابق بازمی گردانند اما ما در سطح پایین می مانیم.

معاون نخست‌وزیر روسیه همچنین گفت که روسیه از افزایش تولید روزانه 500 هزار بشکه در روز از ماه فوریه سال 2021 که اوپک پلاس تصمیم به آن گرفته است حمایت می کند.

وی گفت که این اقدام در صورتی که اوضاع بازار جهانی نفت آرام باشد، مناسب خواهد بود.

اوپک پلاس 13 آذرماه توافق کرد کاهش تولید نفت خود را در ماه ژانویه به مقدار 500 هزار بشکه در روز تسهیل و از این ماه نشست‌های خود را ماهانه برگزار کند تا درباره تعدیل بیشتر تولید تصمیم بگیرد.

نوواک پیشتر گفته بود که تولید نفت روسیه در سال 2020 در مقایسه با یک سال پیش 8.4 درصد یا 514 میلیون تن کاهش یافته است.

روسیه تولید کننده عمده نفت در سطح جهانی است که روزانه تا 11 میلیون بشکه نفت تولید می کند و بیش از نیمی از آن را به صورت نفت خام یا فرآورده‌های نفتی صادر می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها