کد خبر: 456031
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۰:۱۳:۲۲
| |

سرداری برای صلح

سیدمحسن حکیم در یادداشتی نوشت: جناب آقای سپهبد شهید سلیمانی نقشی مهم و غیرقابل انکار در  ایجاد صلح، ثبات و استقرار در عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه داشتند.

سرداری برای صلح
کد خبر: 456031
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۳ ۱۰:۱۳:۲۲

اعتمادآنلاین| سیدمحسن حکیم در یادداشتی نوشت: جناب آقای سپهبد شهید سلیمانی نقشی مهم و غیرقابل انکار در ایجاد صلح، ثبات و استقرار در عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه داشتند.

با وجود تلاش‌های گروه تروریستی داعش و تسلط آنها بر 40 درصد از خاک عراق، ایشان نقش مهمی در کمک به پاک‌سازی خاک عراق از لوث گروه تروریستی داعش داشتند.


ما در میدان‌های نبرد علیه داعش از نزدیک شاهد تلاش‌های ایشان بودیم. البته بدون تردید فتوای مرجعیت شیعه حضرت آیت‌الله‌العظمی سیستانی نیز در جای خود همچنین پاسخ مردم عراق و لبیک گفتن به فتوای جهادی در راستای مبارزه با داعش و ایستادگی در برابر این گروه تروریستی تعیین‌کننده بود.

این شور و هیجان نیازمند سازماندهی، آموزش، تسلیح همچنین برنامه‌های میدانی، تاکتیک‌ها و راهبرد کلی برای مهار داعش بود که نقش جناب آقای سپهبد شهید سلیمانی و دیگر مستشاران خبره و عزیز که در عراق بودند در این راستا بسیار تاثیرگذار و تعیین‌کننده بود.

در اینجا لازم به تاکید است که سیاست‌هاى رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران و به تبع آن فعالیت‌های سپهبد شهید سلیمانی و سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از نظام‌های سیاسی مشروع مردمی که در راستای تحقق منویات خود ملت‌هاست، بوده و هست.

همچنین جناب آقای سپهبد شهید سلیمانی همواره در طرح خود برای پشتیبانی از دولت‌های مشروع کشورهای منطقه بر دو رکن رکین تاکید داشتند: اول مبارزه با کل منابع تهدیدکننده کشورهای منطقه با هماهنگی کشورها و دولت‌های مشروع این کشورها و دوم حمایت از نظام‌های سیاسی مردمی که به وسیله آرای مردم انتخاب شده بودند.

امروز آنچه در نتیجه این تلاش‌ها در منطقه اتفاق افتاده است، حضور فعالانه مردم، حضور فعالانه جریان‌های سیاسی مردمی و حضور فعال آنها در فرآیند تشکیل دولت همچنین در صحنه مطالبات مشروع مردمی و پیگیری برای حل مشکلات و تامین امنیت پایدار و نهادمند است.

واضح است که دشمن با اقدام برای به شهادت رساندن این شهید عزیز و بزرگوار قصد بر هم زدن توازن در منطقه خاورمیانه را داشته است، اما امروز با گذشت یک سال شاهد هستیم که خط فکری و جهادی ایشان در کشورهای منطقه با قوت ادامه دارد.

با وجود اینکه فقدان وجود مبارک ایشان برای ما و دیگر کشورهای منطقه بسیار دردناک است اما به ‌رغم همه سیاست‌ها و توطئه‌ها پرچم این مسیر برافراشته باقی مانده و راه این شهید بزرگوار ادامه داشته و ان‌شاالله ادامه خواهد داشت.

منبع: روزنامه اعتماد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها