کد خبر: 456313
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۲:۴۱:۲۱
| |

تجمع گسترده مردم عراق برای بزرگداشت سرداران مقاومت

از صبح امروز (14 دیماه) هزاران نفر برای بزرگداشت اولین سالگرد ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندیس، معاون رئیس حشدالشعبی به میدان التحریر در مرکز بغداد آمدند.

تجمع گسترده مردم عراق برای بزرگداشت سرداران مقاومت
کد خبر: 456313
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۴ ۱۲:۴۱:۲۱

اعتمادآنلاین| در پی فراخوان برای برگزاری تجمع در نخستین سالروز شهادت سرداران مقاومت در بغداد، از شب گذشته هزاران تن از شهرهای مختلف عراق و پایتخت این کشور راهی میدان تحریر در مرکز بغداد شده اند.

از صبح امروز هزاران نفر برای بزرگداشت اولین سالگرد ترور سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس وابومهدی المهندیس، معاون رئیس حشد الشعبی به میدان تحریر در مرکز بغداد آمدند.

یک منبع امنیتی در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: هم اکنون شمار زیادی از مردم در میدان‌التحریر در مرکز بغداد حضور دارند ، در حالی که همچنان حرکت سیل جمعیت به سوی این میدان ادامه دارد.

وی تاکید کرد که نیروهای امنیتی همه راه‌های منتهی به میدان را بسته اند.

در دو روز گذشته گروه‌هایی از حشد الشعبی با صدور بیانیه‌هایی برای برگزاری این تجمع فراخوان داده بودند. گروه‌های حشد الشعبی همچنین تاکید کردند که قصد ورود به منطقه سبز بغداد یا حرکت به سوی سفارت آمریکا ندارند.

گرچه فرماندهان الحشد الشعبی بر عدم تصمیم برای حرکت به سوی سفارت آمریکا خبر داده اند اما نهادهای امنیتی نگرانند که جمعیت خشمگین به سوی سفارت واشنگتن و یا ورودی‌های منطقه سبز بغداد حرکت کنند.

شب گذشته نیز مردم عراق در محل ترور شهدای مقاومت در جاده فرودگاه بغداد تجمع کردند.

سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس سوم ژانویه 2020 در جریان حملات آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها