کد خبر: 463473
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۸:۴۸:۰۰
| |

تعهد وزیر امنیت داخلی آمریکا به مبارزه با تروریسم داخلی

وزیر امنیت داخلی آمریکا بار دیگر بر عزم و تصمیم جدی خود برای مبارزه با تروریسم داخلی، یکی از جدی‌ترین و بزرگ‌ترین تهدیدات برای آمریکا تاکید کرد.

تعهد وزیر امنیت داخلی آمریکا به مبارزه با تروریسم داخلی
کد خبر: 463473
|
۱۳۹۹/۱۱/۱۹ ۰۸:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| آلخاندرو مایورکاس که در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به عنوان معاون وزیر امنیت داخلی خدمت کرده بود، پس از حمله مرگبار شش ژانویه به کنگره توسط طرفداران دونالد ترامپ به عنوان وزیر امنیت داخلی سوگند یاد کرد و به اولین لاتین‌تبار و مهاجری تبدیل شد که به این سمت رسیده است.

مایورکاس در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان که عصر شنبه پخش شد، گفت: دیدن این شورش و این اقدامات هولناک شش ژانویه نه تنها برای شخص من آزاردهنده و ویرانگر بود بلکه تعهدی را در من به وجود آورد تا تلاش‌هایمان را برای مبارزه با نفرت و انزجار و برای مبارزه با یکی از بزرگ‌ترین تهدیداتی که ما در حال حاضر در سرزمین‌مان شاهد هستیم یعنی تهدید تروریسم داخلی دوبرابر کنیم.

وی همچنین گفت: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با "فوریت لازم" بر روی تلاش‌ها برای پایان دادن به سیاست دوران ترامپ موسوم به "پروتکل‌های حفاظت از مهاجران" کار می‌کند؛ سیاستی که بیش از 65 هزار پناهجو را به مکزیک برگردانده تا به انتظار زمان تشکیل دادگاه مهاجرتشان در آمریکا بنشینند.

مایورکاس تاکید کرد: ما از همین اوایل امروز بررسی این موضوع را آغاز کرده‌ایم. در فوریت این مساله نیز هیچ اغراقی وجود ندارد.

وی درباره حملات سایبری اخیر گروه‌های چینی و روسی به سیستم‌های کامپیوتری دولت آمریکا گفت: دولت بایدن مشغول همکاری با کنگره است تا ببینند که چه بودجه اضافی می‌توانند برای تقویت امنیت زیرساخت‌های فدرال و سیستم‌های اطلاعاتی و همچنین از طریق مشارکت عمومی-خصوصی اختصاص دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها