کد خبر: 478355
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۲:۱۹:۰۰
| |

انتخابات؛ محور گفت‌وگوی بورل با وزیر امور خارجه فلسطین

در دیداری که بین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه فلسطین برگزار شد، بورل حمایت قوی اتحادیه اروپا را نسبت برگزاری انتخابات در سراسر فلسطین از جمله قدس شرقی که به اشغال اسرائیل درآمده اعلام کرد. 

انتخابات؛ محور گفت‌وگوی بورل با وزیر امور خارجه فلسطین
کد خبر: 478355
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۲:۱۹:۰۰

اعتمادآنلاین| «جوسپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین که به بروکسل سفر کرده دیدار و پیرامون انتخابات پیش رو در این کشور گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا از تارنمای سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، در این دیدار که دیروز برگزار شد بورل حمایت قوی اتحادیه را نسبت برگزاری انتخابات در سراسر فلسطین از جمله قدس شرقی که به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده اعلام کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین تصریح کرد که سازمان‌های پاسخگو، دمکراتیک و فراگیر فلسطین که قوانین بین المللی و حقوق بشری را رعایت کنند برای راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل حائز اهمیت هستند.

وی تصریح کرد که اتحادیه اروپا آمادگی دارد تا از این روند مهم از طریق تداوم کمک به کمیسیون مرکزی انتخابات حمایت کند.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سال پیش فرمان ریاستی انتخابات عمومی در سرزمینهای فلسطینی را صادر کرد.

خبرگزاری «وفا» فلسطین با اشاره به اینکه این انتخابات در سه مرحله برگزار خواهد شد، اضافه کرد: بر اساس فرمان ریاستی رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز 22 ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست جمهوری در 31 ژوئیه (9 مرداد) برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در 31 آگوست (9 شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از 15 سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کند که مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها