کد خبر: 482511
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۵:۰۰
| |

جنبش فتح: تصمیم به تعویق انتخابات فلسطین دردناک است

فایز ابوعطیه، معاون دبیرکل شورای انقلابی جنبش فتح اظهار کرد: تصمیم برای به تعویق انداختن انتخابات به عنوان یک حق ملی و مندرج در قانون اساسی، برای جنبش فتح به معنای واقعی کلمه دردناک است.

جنبش فتح: تصمیم به تعویق انتخابات فلسطین دردناک است
کد خبر: 482511
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۳ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| یکی از رهبران جنبش فتح تصمیم برای به تعویق انداختن انتخابات را برای این جنبش دردناک توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، فایز ابوعطیه، معاون دبیرکل شورای انقلابی جنبش فتح در گفتگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: تصمیم برای به تعویق انداختن انتخابات به عنوان یک حق ملی و مندرج در قانون اساسی، برای جنبش فتح به معنای واقعی کلمه دردناک است.

ابوعطیه با تاکید بر اشتیاق و علاقه‌مندی جنبش فتح به برگزاری انتخابات پارلمانی، ریاست جمهوری و شورای ملی گفت: مردم ما منتظر برگزاری انتخابات بوده و با 36 لیست انتخاباتی برای آن آماده شده بودند.

این رهبر فتح افزود: با اینکه این تصمیم دردناک بود اما لازم بود زیرا قدس مساله‌ای انتخاباتی نبوده بلکه موضوعی استراتژیک است، در حکم رئیس تشکیلات آمده است که مردم فلسطین در قدس و تمامی استان‌های کشور به انتخابات سراسری دعوت هستند و این یعنی قدس برای جنبش فتح اصل و اساس است.

او در ادامه گفت: ما با توافقنامه‌ها، شهدا، اسرا و تمامی فداکاری‌ها چه از طرف جامعه جهانی و چه از طرف اسرائیلی‌ها این به رسمیت شناختن را به دست آوردیم که قدس بخشی از اراضی سال 1967 بوده و به این ترتیب بخشی از اراضی کشور فلسطین است بنابراین تحت هیچ شرایطی اجازه نخواهیم داد اسرائیل از این توافق بازگردد.

ابوعطیه ادامه داد: اسرائیل در سال‌های 1996 و 2006 با برگزاری انتخابات موافقت کرد اما پس از آنکه دولت دونالد ترامپ (رئیس جمهور سابق آمریکا) قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت شناخته و سفارت خود را به آنجا منتقل کرده و اینگونه رفتار کرد که ملت فلسطین و تشکیلات خودگردان جایی در قدس ندارند، این رژیم با برگزاری انتخابات این بار مخالفت کرد.

او در پایان نیز گفت: ما زمانی برای برگزاری این انتخابات آماده هستیم که بتوانیم از هر راهی چه با ایجاد تنش در غزه، کرانه باختری و یا قدس، برگزاری آن را به اسرائیل تحمیل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها