کد خبر: 483388
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۴:۱۸:۰۰
| |

در نشست خبری مطرح شد:

چاووش‌اوغلو: قطع حمایت از لیبی، به نفع این کشور نیست/ ماس: 2020 سال سختی در روابط با ترکیه بود

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و مولود چاووش‌اوغلو همتای ترکیه‌ای او امروز (پنجشنبه) در برلین نشست خبری برگزاری کردند.

چاووش‌اوغلو: قطع حمایت از لیبی، به نفع این کشور نیست/ ماس: 2020 سال سختی در روابط با ترکیه بود
کد خبر: 483388
|
۱۴۰۰/۰۲/۱۶ ۱۴:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| وزرای خارجه آلمان و ترکیه طی نشست خبری مشترک درباره مسائل مختلفی از جمله تنش‌ها در روابط ترکیه و اروپا در سال گذشته و بحران لیبی صحبت کردند.

به گزارش فارس، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان و «مولود چاووش‌اوغلو» همتای ترکیه‌ای او امروز (پنجشنبه) در برلین نشست خبری برگزاری کردند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، ماس در این نشست خبری گفت: «سال 2020 در روابط ترکیه و اتحادیه اروپا سال سختی بود اما به نظر می‌رسد سال جاری بهتر باشد».

وی با بیان اینکه برلین همیشه از روابط سازنده با آنکارا حمایت کرده، توضیح داد: «ترکیه متحد مهمی برای ما در داخل ناتو است و در آینده اهمیت بسیار بیشتری خواهد داشت و آلمان به طور مکرر بر این مسئله تأکید می‌کند».

وزیر خارجه ترکیه نیز اظهار داشت: «تجارت با آلمان به سرعت در حال افزایش است و ممکن است امسال بیش از 40 میلیارد دلار باشد».

چاووش‌اوغلو در موضوع لیبی نیز گفت: « آنها در مورد خروج جنگجویان خارجی از لیبی توافق کردند، اما پایان دادن به پشتیبانی ارائه شده [به طرابلس] بر اساس توافق‌نامه دوجانبه، به نفع لیبی نخواهد بود».

به نوشته آناتولی، وی درباره بی‌عدالتی در توزیع واکسن‌های «کووید19» در جهان نیز تصریح کرد: «حقوق مالکیت شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا باید رعایت شود و همکاری بهتری در پرونده تولید مشترک [با آلمان] صورت گیرد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها