کد خبر: 488929
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۰۸:۰۴:۵۹
| |

هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه:

اراضی اشغالی با موشک هایی با برد 280 کیلومتر هدف قرار گرفت/ بسیاری از تاسیسات حیاتی تل آویو در حیفا هدف قرار گرفت

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه، در خصوص اتفاقات اخیر غزه گفت: رزمندگان مقاومت فلسطین با ابتکار عمل های بومی و با بهره گیری از تجربه میدانی محور مقاومت توانستند، قواعد درگیری ها را در داخل اراضی اشغالی تغییر بدهند و با موشک هایی با برد 280 کیلومتر تمامی اراضی اشغالی و از دورترین و شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه مناطق اشغالی را هدف قرار دادند.

اراضی اشغالی با موشک هایی با برد 280 کیلومتر هدف قرار گرفت/ بسیاری از تاسیسات حیاتی تل آویو در حیفا هدف قرار گرفت
کد خبر: 488929
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۰۸:۰۴:۵۹

اعتمادآنلاین| کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: بسیاری از تاسیسات حیاتی رژیم صهیونستی در حیفا و مناطق مختلف هدف قرار گرفت و در فرودگاه بن گوریون که یک فرودگاه بین المللی است 11 روز همه پروازها بسته شده بود.

به گزارش ایلنا، «حسن هانی زاده»، کارشناس مسائل خاورمیانه، در خصوص اتفاقات اخیر غزه گفت: جنگ 11 روزه غزه معادلات میدانی و منطقه ای را به سود محور مقاومت و مردم فلسطین تغییر داد، در این 11 روز جنگ نفس گیر و نابرابر، رزمندگان مقاومت فلسطین با ابتکار عمل های بومی و با بهره گیری از تجربه میدانی محور مقاومت و شخص شهید سلیمانی که ارتباط تنگاتنگی با رزمندگان مقاومت اسلامی داشتند توانستند، قواعد درگیری ها را در داخل اراضی اشغالی تغییر بدهند و با موشک هایی با برد 280 کیلومتر تمامی اراضی اشغالی و از دورترین و شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه مناطق اشغالی را هدف قرار دادند.

او اضافه کرد: در طول این 11 روز اتفاقات غیرقابل پیش بینی رخ داد از جمله تشکیل یک جبهه با شرکت مردم غزه و کرانه غربی که این درگیری معادله را به نفع مردم فلسطین تغییر داد و به رژیم صهیونستی ثابت شد که توان مقابله با مردم فلسطین را ندارد.

هانی زاده تصریح کرد: شلیک 4000 موشک، نشانه ناکامی دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونستی از جمله موساد و شاباک و «امان» برای ردیابی ذخایر و انبارهای نگهداری موشک ها و ناکامی گنبد آهنی در رصد این موشکهاست. 16 شهر در طول 11 روز درگیر جنگ بودند و 70 درصد اراضی اشغالی در این 11 روز درگیر بود و مواد غذایی جیره بندی شد.

او ادامه داد: بسیاری از تاسیسات حیاتی رژیم صهیونستی در حیفا و مناطق مختلف هدف قرار گرفت و در فرودگاه بن گوریون که یک فرودگاه بین المللی است 11 روز همه پروازها بسته شده بود. همه این عوامل باعث شد که رژیم صهیونستی پس از 11 روز و از ترس فرسایشی شدن جنگ و آسیب های اقتصادی و اجتماعی و روانی، به قطر و مصر متوسل شود و از رئیس جمهور مصر و امیر قطر خواست که پادرمیانی کنند و این جنگ را به پایان برسانند. این دومین شکست بزرگ ارتش رژیم صهیونستی پس از جنگ 33 روزه لبنان در سال 2006 تلقی می شود.

این کارشناس میائل خاورمیانه در رابطه با دوام این آتش بس متذکر شد: دوام آتش بس بستگی به اراده مردم فلسطین و همچنین حسن نیت رهبران رژیم صهیونستی دارد که اگر بار دیگر دست به ماجرا جویی بزنند در حقیقت آتش جنگ سراسر منطقه را فرا خواهد گرفت و رهبران حماس اعلام کردند که تا زمانی که آتش بس پایدار نباشد، انگشت بر روی ماشه خواهند گذاشت و در حال آماده باش خواهند بود. رژیم صهیونستی به خوبی می داند هر جنگ دیگری جز شکست چیزی برای اسرائیل در بر نخواهد داشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها