کد خبر: 489058
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۱:۲۹:۳۷
| |

دبیرکل حزب الله لبنان روز سه‌شنبه سخنرانی می‌کند

سید حسن نصرالله در این سخنرانی که قرار است ساعت 20:30 دقیقه بعد ازظهر فردا (سه شنبه) به وقت محلی ایراد شود به بیان برخی از تحولات سیاسی منطقه خواهد پرداخت.

دبیرکل حزب الله لبنان روز سه‌شنبه سخنرانی می‌کند
کد خبر: 489058
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۱:۲۹:۳۷

اعتمادآنلاین| «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان فردا (سه شنبه) به مناسب سالروز مقاومت و آزادی لبنان در 25 مه سال 2000 سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا سید حسن نصرالله در این سخنرانی که قرار است ساعت 20:30 دقیقه بعد ازظهر فردا (سه شنبه) به وقت محلی ایراد شود به بیان برخی از تحولات سیاسی منطقه خواهد پرداخت.

پس از اینکه رژیم صهیونیستی در سال 1982 میلادی (خرداد1361) با حمله به لبنان نیمی از این کشور را به تصرف خود درآورد، عاملی برای ایجاد وحدت بین لبنانی هایی شد که با وجود اختلاف نظرهای فراوان، همگی بر سر بیرون راندن اشغالگران صهیونیست با یکدیگر به اتفاق نظر رسیدند و هرکدام در حد توان و امکانات خود در این مسیر تلاش کردند.

این وحدت میان لبنانی ها سبب شد تا رژیم صهیونیستی در روز 25 ماه مه سال 2000 میلادی (5 خرداد 1379)، با مقاومت هجده ساله لبنانی ها مجبور به عقب نشینی تحقیر آمیز شود به طوری که «ایهودباراک» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی درباره تصمیم به خروج خفت بار نظامیان اسرائیل از جنوب لبنان، گفت:ما باید یا فرزاندانمان را در لبنان دفن کنیم و یا کاری که کمترین ضرر را دارد؛ انتخاب کنیم.

این روز که به نام مقاومت و آزادسازی نام گرفته است یکی از روزهای ملی است و لبنانی ها هر ساله این روز را گرامی می دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها