کد خبر: 489096
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۲:۲۷:۰۸
| |

ارتش لبنان:

اولویت، مقابله با دشمن و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی است

ژنرال جوزف عون امروز فرمانده ارتش لبنان در سخنرانی به مناسبت روز مقاومت و آزادسازی گفت که نوک پیکان و قطب نمای ارتش لبنان همچنان به سمت دشمن صهیونیستی و برنامه های خونین توسعه طلبانه این رژیم جنایتکار است.

اولویت، مقابله با دشمن و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی است
کد خبر: 489096
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۳ ۱۲:۲۷:۰۸

اعتمادآنلاین| ژنرال «جوزف عون»، فرمانده ارتش لبنان تاکید کرد که اولویت نیروهای نظامی این کشور مقابله با دشمن صهیونیستی و آزادسازی سرزمین های اشغالی است.

به گزارش ایرنا ، عون امروز (دوشنبه) در سخنرانی به مناسبت روز مقاومت و آزادسازی گفت که نوک پیکان و قطب نمای ارتش لبنان همچنان به سمت دشمن صهیونیستی و برنامه های خونین توسعه طلبانه این رژیم جنایتکار است.


وی افزود که هر چقدر هم دشوار باشد، ارتش همچنان به حق خود برای مقابله با هرگونه تجاوز، دفاع از مرزها در برابر دشمن صهیونیستی و تلاش برای متوقف کردن نقض حاکمیت کشور و حمایت از حقوق مسلم کشور در خشکی و دریا ، با تعهد به اجرای قطعنامه 1701 و مولفه های آن پایبند است.


وی با تأکید بر اینکه اولویت ارتش مقابله با دشمن و آزادسازی سرزمین های اشغالی است، گفت که تا بازگرداندن سرزمین های اشغالی روز مقاومت و آزادسازی به پایان نخواهد رسید.

منابع خبری می گویند که بعد از جنگ جولای 2006 ( جنگ 33 روزه ) و ترسیم خط آبی میان این کشور با رژیم صهیونیستی که در آن زمان به عنوان خط عقب‌نشینی اسرائیل از لبنان شناخته شد، این رژیم به شکل کامل از اراضی لبنان خارج نشده و در 13 نقطه با نقض گسترده حریم لبنان و در 27 نقطه این کشور به شکل محدود حضور دارد.

این جنگ با قطعنامه 1701 شورای امنیت سازمان ملل در تاریخ 14 اوت 2006 پایان یافت.

رژیم صهیونیستی در سال 1982 میلادی (خرداد1361) با حمله به لبنان نیمی از این کشور را به تصرف خود درآورد. این حمله عاملی برای ایجاد وحدت بین لبنانی هایی شد که با وجود اختلاف نظرهای فراوان، همگی بر سر بیرون راندن اشغالگران صهیونیست با یکدیگر به اتفاق نظر رسیدند و هرکدام در حد توان و امکانات خود در این مسیر تلاش کردند.

این وحدت میان لبنانی ها سبب شد تا رژیم صهیونیستی در روز 25 ماه مه سال 2000 میلادی (5 خرداد 1379)، با مقاومت هجده ساله لبنانی ها مجبور به عقب نشینی تحقیر آمیز شود به طوری که «ایهود باراک» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی درباره تصمیم به خروج خفت بار نظامیان اسرائیل از جنوب لبنان، گفت:ما باید یا فرزاندانمان را در لبنان دفن کنیم و یا کاری که کمترین ضرر را دارد؛ انتخاب کنیم.

این روز که به نام مقاومت و آزادسازی نام گرفته است یکی از روزهای ملی است و لبنانی ها هر ساله این روز را گرامی می دارند.

«میشل عون»، رئیس جمهوری لبنان نیز امروز (دوشنبه ) با انتشار توییتی نوشت که در سالگرد روز مقاومت و آزادسازی، طعم پیروزی و عزت را جشن می گیریم و متعهد می شویم که روند بازیابی حق حاکمیت خود را بر تمام آب و خاک لبنان ادامه دهیم.


وی ادامه داد: همان گونه که با دشمن جنگیدیم و سرزمین خود را آزاد کردیم، باید با هم کشور را از فساد آزاد کنیم و لبنان را به مسیر پیشرفت و آبادانی بازگردانیم.


رئیس جمهوری لبنان گفت که اصلاح امور تنها با وحدت لبنانی ها محقق می شود و این اتحاد عزت را به جامعه و زندگی ما باز می گرداند.

منابع خبری روز دوشنبه گزارش دادند که سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هم به مناسبت روز مقاومت و آزادسازی ، فردا ( سه شنبه ) سخنرانی خواهد داشت .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها