کد خبر: 492237
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۸:۴۴:۳۹
| |

محورهای نشست آتی گروه‌های فلسطینی در قاهره

کاید الغول، عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در سخنانی اظهار کرد که دعوت مصر از دبیران کل گروه های فلسطینی برای برگزاری نشست در قاهره در راستای بررسی چند پرونده صورت گرفته است.

محورهای نشست آتی گروه‌های فلسطینی در قاهره
کد خبر: 492237
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۸:۴۴:۳۹

اعتمادآنلاین| عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در سخنانی به موضوعاتی که قرار است در نشست آتی رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره بررسی شود، اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، کاید الغول، عضو دفتر سیاسی جبهه خلق برای آزادی فلسطین در سخنانی اظهار کرد که دعوت مصر از دبیران کل گروه های فلسطینی برای برگزاری نشست در قاهره در راستای بررسی چند پرونده صورت گرفته است.

وی افزود: ازجمله پرونده‌هایی که در این نشست بررسی می‌شود؛ پرونده اختلافات میان فلسطینی‌ها و وحدت دوباره است.

الغول گفت: موضوع انتخابات نیز در نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در قاهره مطرح خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد که سفر روز گذشته عباس کامل رئیس دستگاه اطلاعات مصر به غزه در چارچوب جنگ اخیر علیه ملت فلسطین در قدس و نوار غزه صورت گرفت.

الغول ادامه داد: عباس کامل برای بررسی چند پرونده ازجمله پرونده آشتی ملی و آتش‌بس و همچنین پایدار بودن آن به غزه سفر کرد. پرونده آشتی ملی نیز در نشست قاهره بررسی خواهد شد.

این مقام فلسطینی درباره آتش‌بس نیز تاکید کرد: نباید هیچ هزینه سیاسی در مقابل آتش‌بس پرداخت شود و ما مخالف توقف مقاومت در مقابل رژیم اشغالگر در کنار ادامه اشغالگری این رژیم و شهرک سازی آن هستیم. آتش‌بس نباید تنها منحصر به غزه شود؛ بلکه باید شامل توقف عملیات‌های شهرک سازی و تجاوز به قدس و همچنین کوچاندن فلسطینی‌ها شود.

الغول همچنین گفت که بازگشایی گذرگاه‌ها و لغو محاصره غزه از دیگر شروط آتش‌بس است.

مصر از گروه‌های فلسطینی برای برگزاری نشستی فوری در قاهره دعوت کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها