کد خبر: 493473
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۱۲:۵۸:۰۶
| |

نشریه چوسون سینبو، حامی کره شمالی:

پیونگ‌یانگ همچنان اتحاد مجدد در شبه جزیره کره را پیگیری می‌کند

کره شمالی در ماه ژانویه به برگزاری یک کنگره نادر حزب کارگران پرداخته و طی آن قوانین حزب را بازبینی کرده و در این بازبینی به حذف عباراتی همچون اوریمینزوکری یا بین مردم کره‌ای ما  و گنجاندن عباراتی نظیر همزیستی هموطنان پرداخت.

پیونگ‌یانگ همچنان اتحاد مجدد در شبه جزیره کره را پیگیری می‌کند
کد خبر: 493473
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۱۲:۵۸:۰۶

اعتمادآنلاین| یک نشریه حامی کره شمالی امروز دوشنبه ادعاها درباره این که پیونگ یانگ آرزوی دیرینه اتحاد مجدد در شبه جزیره کره را در جدیدترین بازبینی خود در قوانین حزب حاکمش کنار گذاشته رد و تاکید کرد این کشور همچنان این اتحاد مجدد را پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره شمالی در ماه ژانویه به برگزاری یک کنگره نادر "حزب کارگران" پرداخته و طی آن قوانین حزب را بازبینی کرده و در این بازبینی به حذف عباراتی همچون "اوریمینزوکری" یا "بین مردم کره‌ای ما" و گنجاندن عباراتی نظیر "همزیستی" هموطنان پرداخت.

برخی کارشناسان معتقد بوده‌اند که این تغییرات حاکی از این است که کره شمالی از تاکیدش بر اتحاد مجدد در شبه جزیره کره دست برداشته و اکنون به جای آن همزیستی دو کره را پیگیری می‌کند.

نشریه چوسون سینبو، یک نشریه حامی کره شمالی در ژاپن نوشت: "مسیر ایجاد یک پایگاه قدرت سوسیالیستی در ضمن برافراشتن پرچم فلسفه "اول ملت" ما مغایرتی با مبارزه برای حل مسائل مردم کره‌ای ما ندارد.

در مطلب این نشریه عنوان شد: روند توقف ناپذیر تقویت قابلیتهای دفاعی ملی ما همچین به عنوان یک قدرت عملی برای مهار نیروهای خارجی، مقصران اصلی اختلاف و جنگ، و تسریع اتحاد مجدد عمل می‌کند.

این نشریه همچنین نوشت، قوانین حزب تصریح می‌سازند که قابلیت قدرتمند دفاع ملی در حراست از ثبات و صلح در شبه جزیره کره بوده و تعهد "تزلزل ناپذیر" پیونگ یانگ به اتحاد مجدد شبه جزیره کره را بازتاب می‌دهد.

کره شمالی و کره جنوبی به لحاظ فنی از آنجا که جنگ کره مربوط به سالهای 1950-1953 با آتش بس و نه معاهده صلح پایان یافته، همچنان در جنگ به سر می‌برند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها