کد خبر: 499378
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۰۹:۵۹:۰۰
| |

تظاهرات علیه تشکیلات خودگردان در رام الله به خشونت کشیده شد

در سومین روز تظاهرات در شهر رام الله در کرانه باختری در اعتراض به کشته شدن فعال فلسطینی نزار بنات ، تظاهرکنندگان خشمگین و معترض با نیروهای امنیتی فلسطینی به درگیری و زد و خورد پرداختند.

تظاهرات علیه تشکیلات خودگردان در رام الله به خشونت کشیده شد
کد خبر: 499378
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۶ ۰۹:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نزار بنات 43 ساله یکی از کسانی است که در شبکه های اجتماعی به شدت از تشکیلات خودگردان و رئیس آن محمود عباس انتقاد می کرد. وی به گفته خانواده اش پنجشنبه گذشته چند ساعت پس از دستگیری توسط عناصر دستگاه امنیتی فلسطینی به قتل رسید.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی چاپ لندن، صدها تن دیروز (شنبه) در خیابان های رام الله مقر تشکیلات خودگردان دست به تظاهرات زدند و خواستار استعفای ابومازن شدند.

"عصمت منصور" یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت که کشتن نزار بنات تنها بخش نمایان جنایات تشکیلات خودگردان فلسطین است . عصمت تشکیلات مزبور را به " کوه فساد " تشبیه کرد و خواستار برگزاری انتخابات شد.

شماری از تظاهرکنندگان پارچه نوشته ها و پلاکاردهایی در دست داشتند که بر روی آن خطاب به محمود عباس این عبارت درج شده بود : " از قدرت کناره گیری کن ."

این در حالی است که عناصر پلیس ضد شورش فلسطینی اقدام به بستن خیابان های رام الله نمودند. تظاهرکنندگان با سنگ به عناصر امنیتی حمله کردند و برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند.

نزار بنات نامزد انتخابات مجلس قانونگذاری بود که قرار بود در ماه می برگزار شود اما به تعویق افتاد . نام وی در فهرست مستقل " آزادی و کرامت " قرار داشت.

خانواده اش گفتند که نیروهای امنیتی فلسطینی به او اسپری فلفل پاشیدند و قبل از کشیدن وی به سوی خودرو بازداشت به شدت او را مضروب ساختند و به او ناسزا گفته و توهین کردند و با پیکری خونین وی را با خود بردند.

دکتر سمیر ابو زعرور در کنفرانس مطبوعاتی در مرکز هیات مستقل حقوق بشر گفت: پس از معاینه سطحی آثار حاصل از ضربات و آسیب دیدگی و کبودهای بسیاری را در نقاط مختلف جسد وی در ناحیه سر ، گلو ، سینه ، دو کتف و پهلوی مشاهده کردیم .

صدها تن در رام الله پنجشنبه پس از انتشار خبر درگذشت نزار بنات دست به تظاهرات زدند و خواستار کشف واقعیت مربوط به مرگ وی شدند . نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان اقدام به شلیک گاز اشک آور نمودند.

هزاران نفر روز جمعه در تشییع جنازه وی در شهر الخلیل شرکت کردند و تشییع کنندگان علیه تشکیلات خودگردان شعارهای خشمگینانه ای سر دادند . همین امر در روز جمعه در مسجد الاقصی نیز تکرار شد.

سازمان ملل درگذشت نزار بنات را محکوم کرد و در همین رابطه خواستار انجام یک تحقیق کامل ، مستقل و شفاف فوری شد.

محمد أشتیه نخست وزیر فلسطین اعلام کرد که در رابطه با درگذشت نزار بنات پرونده تحقیق گشوده شده است .

تشکیلات خودگردان در تقریبا 40 درصد کرانه باختری که رژیم صهیونیستی از سال 1967 به اشغال خود درآورد ، اختیارات محدودی دارد در حالی که نیروهای صهیونیستی بر تمامی گذرگاه های منتهی به مناطق 60 درصد باقیمانده کرانه باختری به طور مستقیم تسلط دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها