کد خبر: 505678
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۰:۵۸:۲۲
| |

رهبر طالبان:

دفتر قطر را برای پیشرفت گفت وگوی صلح گشودیم

رهبر گروه طالبان روز یکشنبه با صدور پیامی به مناسبت عیدسعید قربان اعلام کرد که دفتر سیاسی قطر را برای پیشرفت گفت وگوهای صلح گشوده ایم و تیم مذاکراتی قوی را در آن مستقر کرده ایم .

دفتر قطر را برای پیشرفت گفت وگوی صلح گشودیم
کد خبر: 505678
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۰:۵۸:۲۲

اعتمادآنلاین| در این پیام منتسب به رهبر گروه طالبان که امروز یکشنبه منتشر شده است، آمده است ما به روند گفت وگوی صلح متعهد یم و می خواهیم مشکلات را از مسیر گفت وگو ها برداریم .

به گزارش ایرنا، ملا هبت الله آخند زاده، رهبر گروه طالبان با بیان اینکه بدنبال روابط حسنه با کشورهای منطقه ،جهان و آمریکا هستیم اضافه شده است هیچگونه مشکلی با سفارتخانه ها و دیپلمات های خارجی، موسسات خیریه و سرمایه گذاران در افغانستان نداریم .

رهبر طالبان در این پیام دولت افغانستان را متهم کرده است که فرصت موجود را ضایع می کند.

وی در این پیام به کشورهای همسایه و منطقه اطمینان داده است که به هیچ فردی اجازه نمی دهد که از خاک افغانستان علیه کشوری استفاده شود تصریح کرد از کشورها می خواهیم که در امور داخلی افغانستان دخالت نکنند.

این پیام در حالی صادر می شود که رئیس جمهوری افغانستان درنشست روز جمعه در ازبکستان پاکستان را متهم به حمایت از طالبان کرد و افزود:طی ماههای اخیر 10 هزار جنگجو از از پاکستان برای حمایت از طالبان وارد افغانستان شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها