کد خبر: 510249
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۳:۴۶:۳۲
| |

جنگ در مزارشریف و پکتیکای افغانستان ادامه دارد

منابع خبری افغانستان از ادامه جنگ در استان بلخ در شمال افغانستان و پکتیکا در جنوب این کشور خبر داده و گزارش‌ها حاکی از ورود طالبان به شهر «شرنه» مرکز استان پکتیکا است.

جنگ در مزارشریف و پکتیکای افغانستان ادامه دارد
کد خبر: 510249
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۳ ۱۳:۴۶:۳۲

اعتمادآنلاین| وزارت دفاع افغانستان امروز شنبه اعلام کرد که حمله گروه طالبان بر شهر مزار شریف شکست خورد و در این حمله 33 تن از افراد طالبان کشته و شمار دیگری هم زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، دفتر مطبوعاتی لشکر 209 شاهین در شمال افغانستان هم اعلام کرده است که حمله دوهزار نفری طالبان بر مزارشریف با کشته و زخمی شدن 43 تن از افراد طالبان بطور قاطع شکست خورده است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی گروه طالبان یک ساعت پیش در توئیتی اعلام کرد که حمله طالبان از چهار طرف بر شهر مزارشریف بشدت ادامه دارد و نیروهای آنها موفق به پیشروی هایی هم شده اند.

مجاهد مدعی شده است که افراد طالبان خطوط دفاعی نیروهای دولتی در شهر شرنه مرکز استان پکتیکا در جنوب این کشور را نیز شکسته اند و نیروهای آنها وارد شهر شده و جنگ در مقر استانداری و فرماندهی پلیس پکتیکا ادامه دارد.

مجاهد گفته است که نیروهای دولتی در داخل استانداری و فرماندهی پلیس در محاصره قرار دارند و جنگ بشدت ادامه دارد.

مقامات دولتی در کابل در سکوت خبری بسر می برند و تاکنون در باره این ادعاها و تحولات اعلام موضع نکرده اند اما امرالله صالح در آخرین پست فیسبوکی خود گفته است که در آخرین نشست امنیتی در کاخ ریاست جمهوری افغانستان بر دفاع و جنگ علیه طالبان تأکید شده است.

اما در شمال افغانستان عطامحمد نور، عبدالرشید دوستم و استاندار بلخ پس از نشست دیروز جمعه اعلام کردند که با تمام توان از استان بلخ دفاع می کنند و هرگز اجازه نمی دهند که این استان بدست طالبان سقوط کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها