کد خبر: 510517
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۰:۲۲:۴۱
| |

مقام آمریکایی:

برای دور کردن مردم افغانستان، مجبور به تیراندازی شدیم

به دنبال انتشار خبرها درباره حمله آمریکایی‌ها به مردم افغانستان در فرودگاه کابل، یک مقام واشنگتن اعلام کرد که نیروهای این کشور مجبور شدند برای دور کردن مردم از هواپیماهای نظامی، تیراندازی هوایی کنند.

برای دور کردن مردم افغانستان، مجبور به تیراندازی شدیم
کد خبر: 510517
|
۱۴۰۰/۰۵/۲۵ ۱۰:۲۲:۴۱

اعتمادآنلاین| به دنبال انتشار برخی خبرها درباره کشته شدن تعدادی از مردم افغانستان در تیراندازی نظامیان آمریکایی به آنها در فرودگاه کابل، یک مقام واشنگتن گفته که این نیروها «تیر هوایی» شلیک کردند.

به گزارش فارس، برخی منابع خبری محلی در افغانستان گزارش دادند که نیروهای آمریکایی در فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی در کابل به سمت مردم تیراندازی کردند.

طبق این گزارش‌ها، برخی شاهدان عینی اعلام کردند که در این تیراندازی چند نفر از مردم افغانستان کشته شدند.

تصاویر و فیلم‌هایی که از فرودگاه فرودگاه بین‌المللی «حامد کرزی» منتشر شده نشان می‌دهد که پس از تسلط طالبان بر کابل، تعداد زیادی از مردم برای خروج از افغانستان به این فرودگاه رفته‌اند.

برخی رسانه‌ها اعلام کردند که یکی از دلایل حمله مردم به فرودگاه کابل این شایعه است که هواپیما بدون روادید و پاسپورت شهروندان افغانستانی را به کانادا منتقل می‌کند.

به گزارش الجزیره، یک مقام آمریکایی درباره خبرهای منتشر شده در خصوص تیراندازی به مردم افغانستان در فرودگاه کابل اعلام کرد، نیروهای آمریکایی مجبور شدند برای دور کردن مردم از هواپیماهای نظامی به سمت آنها «تیر هوایی» شلیک کنند.

توضیحات این مقام آمریکایی که نام و هویت او توسط رسانه‌های منتشر نشده است، در شرایطی انجام شده که افغانستان طی 24 ساعت گذشته شاهد فرار اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان از این کشور بوده و برخی کشورها هم اعلام کردند که سفارت خود را در افغانستان تعطیل می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها