کد خبر: 511554
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۱۰:۳۵:۳۳
| |

سازمان پیمان امنیت جمعی:

مقاومت در برابر طالبان منجر به جنگی بلندمدت در افغانستان خواهد شد

دبیرکل سازمان "پیمان امنیت جمعی" تاکید کرد، نگرانی‌هایی وجود دارد دال بر اینکه مقاومت در برابر جنبش طالبان ممکن است به یک جنگ داخلی بلند مدت در افغانستان منجر شود.

مقاومت در برابر طالبان منجر به جنگی بلندمدت در افغانستان خواهد شد
کد خبر: 511554
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۲ ۱۰:۳۵:۳۳

اعتمادآنلاین| "استانیسلاو زاس"، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی در کنفرانسی خبری گفت: نگرانی‌هایی وجود دارد دال بر اینکه مقاومت‌ها در برابر طالبان ممکن است به یک جنگ داخلی بلند مدت منجر شود که این امر پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی نه تنها برای امنیت افغانستان بلکه برای امنیت منطقه به همراه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با این حال، وی افزود: هیچ نیازی به مشارکت نیروهای اضافی از جمله نیروهایی از پیمان امنیت جمعی برای تضمین امنیت مرز تاجیکستان-افغانستان وجود ندارد.

استانیسلاو زاس گفت: در مورد حفاظت مشترک از مرز، امروز گاردهای مرزی و نیروهای مسلح تاجیکستان با دقت اوضاع در مرز میان تاجیکستان و افغانستان را تحت نظر دارند. در نتیجه، هیچ نیازی به مشارکت نیروهای بیشتر برای حفاظت از این مرز وجود ندارد.

این مقام افزود: نیروهای تاجیک به تجهیزات فنی نیاز دارند و اقدامات مربوطه در سطح سازمان پیمان امنیت جمعی و در سطح دوجانبه اتخاذ خواهند شد.

وی تاکید کرد: سازمان پیمان امنیت جمعی هیچ اطلاعی درباره ارسال تسلیحات از تاجیکستان به ولایت پنجشیر افغانستان جایی که نیروهای مقاومت علیه طالبان مستقر هستند، در دست ندارد.

اوایل روز دوشنبه کانال تلگرامی "هرات تایمز" به نقل از یک منبع گزارش داد که نیروهای مقاومت سلاح‌هایی را از تاجیکستان به پنجشیر وارد کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها