کد خبر: 535527
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۱:۲۱:۴۷
| |

هشدار وزارت خارجه آمریکا:

آمریکایی‌ها بلاروس نروند؛ روسیه آنجاست

وزارت خارجه آمریکا از اتباع این کشور خواست که به دلیل تحرکات ارتش روسیه، به بلاروس نروند.

آمریکایی‌ها بلاروس نروند؛ روسیه آنجاست
کد خبر: 535527
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۲ ۱۱:۲۱:۴۷

وزارت خارجه آمریکا درباره تحرکات ارتش روسیه در مرز بلاروس و احتمال دستگیری اتباع آمریکایی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه هشدار داد: «به دلیل اجرای خودسرانه قوانین، خطر بازداشت و افزایش غیرمعمول و نگران‌کننده ارتش روسیه در امتداد مرز بلاروس با اوکراین، به بلاروس سفر نکنید. به دلیل کووید-۱۹ و محدودیت‌های ورود مرتبط، در سفر تجدید نظر کنید».

این وزارتخانه ادعا کرد: «با توجه به افزایش فعالیت‌های نظامی غیرعادی و نگران‌کننده روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین، شهروندان آمریکایی مستقر در بلاروس یا کسانی که قصد سفر به آن را دارند، باید توجه داشته باشند که وضعیت غیرقابل پیش‌بینی است و تنش در منطقه تشدید شده است».

وزارت خارجه آمریکا افزود: «آزار و اذیت بالقوه به طور خاص برای اتباع خارجی‌ نیز ممکن است. با توجه به نوسانات شدید اوضاع، به شهروندان ایالات متحده اکیدا توصیه می‌شود که به بلاروس سفر نکنند». واشنگتن پیشتر دستور خروج اعضای خانواده کارمندان نهادهای دولتی آمریکا را از بلاروس صادر کرده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی درباره هشدار وزارت خارجه آمریکا درباره سفر نکردن به بلاروس نوشت: «بلاروس و اوکراین دارای مرز مشترک ۶۷۴ مایلی هستند. نظامیان روسیه به تدریج در حال وارد شدن به بلاروس هستند. مقام‌های روسی و بلاروسی می‌گویند این اقدام برای تکمیل رزمایش‌های مشترک نظامی دو کشور است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها