کد خبر: 536094
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۷:۳۱:۴۱
| |

سید عمار الحکیم:

نیازی به نیروی خارجی در عراق نداریم

رهبر جریان حکمت ملی عراق طی سخنانی در خصوص تضعیف حق الحشد الشعبی هشدار داد و گفت که نیاز به حضور نیروهای خارجی در عراق نیست.

نیازی به نیروی خارجی در عراق نداریم
کد خبر: 536094
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۵ ۱۷:۳۱:۴۱

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق، امروز پنجشنبه مصادف با اول رجب، با حضور در مرقد شهید «سید محمدباقر الحکیم» در نجف اشرف، در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت وی و روز شهید عراقی به سخنرانی پرداخت.

به گزارش فارس، او در ابتدای سخنان خود گفت: «شهید محراب و عزیز عراق رهبران و نماد وحدت و هم‌بستگی و همکاری بودند و هرگز از این اصول ریشه‌دار عقب‌نشینی نخواهیم کرد. ما در خط اول مدافعان وحدت سیاسی کردها و اهل سنت هستیم و به خصوصیت‌های اجتماعی همگان احترام می‌گذاریم، اما می‌خواهیم که این وحدت پیش‌زمینه وحدتی بزرگ‌تر در سطح ملی باشد. وحدت برادران سنی و کرد نباید به حساب وحدت شیعه گذاشته شود بلکه باید در امتداد نقش بزرگ‌ترین طیف اجتماعی عراق باشد.

الحکیم خطاب به احزاب سیاسی کرد و اهل سنت در عراق گفت: «از آنان می‌خواهیم که چنان‌که پیش‌تر در کنار هم تلاش کردیم امروز نیز برای نجات کشور از چنگ فتنه و تفرقه و رفتن به سوی امنیت و ثبات و شکوفایی تلاش کنند و به شرکای خود در بزرگ‌ترین طیف اجتماعی کشور پیام‌های غلط آزارنده نفرستند.»

او در بخش دیگری از سخنان خود به خودکفایی نیروهای نظامی عراقی پرداخت و گفت: «امروز توانایی امنیتی و نظامی ما به جایی رسیده که بتوانیم روی پای خود بایستیم و نیازی به نیروی نظامی خارجی نداشته باشیم. همه آنچه می‌خواهیم اراده واقعی برای فعال‌سازی عناصر قدرت موجود برای ساخت یک دستگاه نظامی کامل و حرفه‌ای و مصون از هرگونه نفوذ است. دولت آینده باید با جدیت برای ایجاد این دستگاه و استفاده از تنوع بخش‌های نظامی شامل ارتش و دستگاه مبارزه با تررویسم و الحشد الشعبی و پیشمرگه برای ایجاد دکترین نظامی ملی یکپارچه و جامع تلاش کند.»

سید عمار الحکیم در ادامه تأکید کرد: «نسبت به هرگونه کوتاهی در حق سازمان الحشد الشعبی هشدار می‌دهیم. این سازمان هرچه در دست داشت در راه میهن و در راه دفاع از ملت فدا کرد.»

او همچنین گفت: «مسئله فلسطین مسئله اصلی پیش‌ روی ماست. به پیگیری حقوق ملت فلسطین ادامه می‌دهیم و در همه شرایط در کنارشان می‌مانیم و عراق همواره در برابر هر تلاشی برای عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی ایمن خواهد ماند.»

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تکرار اینکه در دولت آینده مشارکت نخواهد داشت تصریح کرد: «اما به صراحت اعلام می‌کنیم که از برادرانمان که مسئولیت را بر عهده بگیرند حمایت می‌کنیم و امیدواریم که دستاوردها و کامیابی‌های بزرگ به دست آنان رقم بخورد و در صف اول مدافعان و حامیان آنها خواهیم بود.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها