کد خبر: 548155
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۶:۰۹:۲۹
| |

تعاملات کره جنوبی و آمریکا در میانه آزمایش‌های موشکی کره شمالی

«یون سوک یول» رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی در شرایطی با فرستاده ویژه آمریکا در امور کره شمالی دیدار کرد که متحدان سیاست مربوط به پیونگ یانگ را برای دوره زمامداری دولت جدید در سئول هماهنگ می کنند.

تعاملات کره جنوبی و آمریکا در میانه آزمایش‌های موشکی کره شمالی
کد خبر: 548155
|
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۶:۰۹:۲۹

«سونگ کیم» نماینده ویژه آمریکا روز دوشنبه برای انجام سفری پنج روزه وارد سئول پایتخت کره جنوبی شد.

به گزارش ایرنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در برنامه سفر وی، قرار ملاقات با «مون جائه این» رئیس جمهوری که روزهای پایانی دوره مسئولیتش را می گذراند و اعضای دولت جدید نیز گنجانده شد.

این دیدارها در حالی انجام شد که کره شمالی آزمایش موشک های بالستیک قاره پیما را آغاز کرده و سیگنال هایی داده مبنی بر اینکه برای ازسرگیری آزمایش هسته ای آماده است.

رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی یک دولت محافظه کار را هدایت می کند و پس از آنکه تلاش رئیس جمهوری لیبرال قبلی برای بهبود روابط با پیونگ یانگ با شکست روبه رو شد، رویکرد سخت تری را نسبت به کره شمالی نشان داده است.

رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی و فرستاده ویژه آمریکا شامگاه سه شنبه برای صرف شام با هم دیدار کردند و این اولین ملاقات این دو پس از پیروزی یون در انتخابات ماه گذشته کره جنوبی بود.

یک منبع مطلع در تیم انتقالی یون در حالی که خواست نامش فاش نشود، گفت: این یک گردهمایی دوستانه بود و هدف آن بحث در مورد موضوعات سیاسی جدی همچون برنامه هسته ای کره شمالی نبود.

«پارک جین» نامزد معرفی شده یون برای پست وزارت امور خارجه کره جنوبی نیز روز چهارشنبه با نماینده آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

پارک ضمن ابراز امیدواری برای دیدار قریب الوقوع رئیس جمهوری منتخب کره جنوبی و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، وعده داد سطح همکاری های دو کشور درمورد آزمایش های موشکی کره شمالی و آزمایش های هسته ای احتمالی پیونگ یانگ افزایش یابد.

نماینده ویژه آمریکا بارها خواستار ملاقات با مقام های کره شمالی بدون پیش شرط شده، اما پیونگ یانگ نسبت به این پیشنهاد بی توجهی کرده و واشنگتن را به اتخاذ سیاستی خصمانه شامل تحریم ها و رزمایش های نظامی متهم کرده است.

آمریکا تقریبا ۲۸ هزار نظامی در کره جنوبی مستقر دارد. نظامیان کره جنوبی و آمریکا هفته جاری رزمایش نظامی مشترک سالانه ای را آغاز کردند. کره شمالی به طور معمول این رزمایش ها را به نشانه آمادگی برای جنگ محکوم می کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها