کد خبر: 570664
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ۱۴:۱۷:۲۱
| |

قواعد سختگیرانه آلمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی

با توجه به خطر کمبود انرژی در زمستان به دلیل جنگ اوکراین و کاهش عرضه از روسیه، دولت فدرال آلمان روز گذشته قواعد سختگیرانه‌ای را برای صرفه جویی مصرف در دستور کار قرار داده است.

قواعد سختگیرانه آلمان برای صرفه جویی در مصرف انرژی
کد خبر: 570664
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۳ ۱۴:۱۷:۲۱

تورم روزافزون ناشی از جنگ اوکراین در اروپا و خطر کمبود انرژی ناشی از تحریم های روزافزون علیه روسیه همچنین نگرانی های زیادی را در بین مقامات آلمانی ایجاد کرده است.

به گزارش تسنیم، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در گزارشی نوشت: رابرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان می خواهد تا یک پنجم گاز را تا ماه مارس در مقایسه با میانگین مصرف پنج سال گذشته با صرفه جویی دخیره کند. دو آیین نامه جدید که روز چهارشنبه در برلین توسط کابینه دولت فدرال آلمان تصویب شد برای کمک به این هدف صرفه جویی در نظر گرفته شده است. هابک گفت: این بدان معناست که مصرف گاز را می توان حدود دو تا دو و نیم درصد کاهش داد. وی در عین حال گفت: اما شما نمی توانید الان بنشینید و استراحت کنید. ما هنوز راهی طولانی برای پیمودن داریم.

روز گذشته با رای کابینه، اولین بسته تدابیر تصمیم گیری شد که نیازی به موافقت پارلمان های آلمان بوندستاگ یا بوندسرات ندارد. اولین الزامات قرار است از اول سپتامبر به اجرا گذاشته شود و مصرف انرژی را در کوتاه مدت در شش ماه آینده، یعنی تا پایان فوریه کاهش دهد.

بر اساس اطلاعات وزارت اقتصاد آلمان، این مقررات باید علاوه بر پر کردن تأسیسات ذخیره‌سازی گاز و کاهش مصرف گاز طبیعی در تولید برق، ستون دیگری را تشکیل دهد.

هدف این الزامات این است باید از وضعیت اضطراری گاز در این زمستان و زمستان آینده اجتناب کرد. اقدامات موجود در این احکام می تواند منجر به صرفه جویی در هزینه انرژی برای خانوارهای خصوصی، شرکت ها و بخش دولتی به میزان 10.8 میلیارد یورو در دو سال آینده شود.

بر اساس این مقررات جدید، مناطق تردد مانند راهروها، سرسراها یا اتاق های فنی دیگر گرم نمی شوند - مگر اینکه دلایل ایمنی برای این امر وجود داشته باشد.

بر این اساس ساختمان های عمومی فقط تا حداکثر 19 درجه گرم می شوند. حداقل دمای توصیه شده تاکنون بر اساس اعلام این وزارتخانه 20 درجه بوده است. مقررات جدید برای کلینیک ها، مراکز مراقبتی یا سایر مؤسسات اجتماعی اعمال نمی شود.

دیگر نمی توان از دیگ ها و آبگرمکن های فوری برای گرم کردن آب در سینک ظرفشویی استفاده کرد - مگر اینکه به دلایل بهداشتی این کار لازم باشد.

روشنایی ساختمان ها و بناها به دلایل صرفاً زیبایی شناختی یا تبلیغاتی خاموش می شود. نورپردازی کوتاه مدت در رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های مردمی مستثنی است.

ین آیین نامه تصریح نمی کند که مثلاً دمای اتاق در دفاتر باید کاهش یابد - اما به کارفرمایان این امکان را می دهد که در بخش تجاری به روشی قانونی و مطمئن گرم کنند و این فرصت را داشته باشند که از بخش عمومی الگوبرداری کنند. این مبنای تعهدات داوطلبانه شرکت ها و قراردادهای شرکت برای صرفه جویی در انرژی است.

بر اساس قواعد جدید استخرهای خصوصی چه در داخل و چه در فضای باز دیگر اجازه گرم شدن با گاز و برق را ندارند.

تامین کنندگان گاز و صاحبان ساختمان های مسکونی بزرگتر باید مشتریان یا مستاجران خود را در مراحل اولیه - در مورد مصرف انرژی مورد انتظار، هزینه های آن و صرفه جویی های بالقوه آگاه کنند. این امر باید حداکثر تا شروع فصل گرما اتفاق بیفتد.

سیستم های تبلیغاتی روشن از ساعت 10 شب تا 4 بعد از ظهر روز بعد در صورتی که برای ایمنی ترافیک لازم نباشد، مانند زیرگذرهای راه آهن خاموش می شوند.

بسته دوم اقدامات دولت آلمان با هدف صرفه جویی در دو سال آینده است و قرار است از اول اکتبر اجرایی شود. شورای فدرال آلمان هنوز باید با این بسته موافقت کند. این بسته ساختمان های عمومی، خصوصی و شرکتی را تحت تاثیر قرار می دهد و شامل این موارد است:

آزمایش گرمایش سالانه برای ساختمان‌های دارای گرمایش گاز اجباری خواهد شد. به عنوان مثال، سیستم ها باید روی دمای جریان کمتر و کاهش در طول شب تنظیم شوند.

همچنین سیستم متعادل کننده هیدرولیک نیز می تواند سیستم های گرمایش را با توزیع بهینه آب کارآمدتر کند. اگر هنوز انجام نشده باشد برای ساختمان های بزرگ با گرمایش مرکزی گاز طبیعی اجباری خواهد بود.

پمپ‌های گرمایش کنترل نشده و ناکارآمد در ساختمان‌های دارای گرمایش گاز طبیعی باید تعویض شوند، زیرا به گفته وزارت اقتصاد این پمپ‌ها انرژی را هدر می دهند.

بر این اساس، شرکت هایی با مصرف انرژی 10 گیگاوات ساعت یا بیشتر در سال موظف به انجام اقدامات بهینه سازی انرژی هستند.

حمل و نقل انرژی، به عنوان مثال برای تامین نیروگاه های زغال سنگ، باید - در صورت لزوم - به طور موقت روی ریل اولویت داشته باشد. با توجه به کاهش شدید گاز روسیه، قرار است نیروگاه‌های زغال‌سنگ بیشتری از منبع ذخیره برق به شبکه متصل شوند.

برلین نگران تامین نفت و زغال سنگ نیروگاه‌های شرق آلمان در زمستان

دولت فدرال آلمان بخصوص از مشکلات مربوط به تامین زغال سنگ برای نیروگاه ها و تامین نفت در شرق آلمان در پاییز و زمستان می ترسد.

در «گزارش وضعیت تأمین انرژی» وزارت امور اقتصادی که روز چهارشنبه در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفت، آمده است: به دلیل محدودیت حمل‌ونقل آبی داخلی با کشتی، ذخایر زغال‌سنگ ساخته شده می‌تواند به سرعت کاهش یابد.

بر این اساس انبارهای دخیره سازی اضافی که در جنوب آلمان در حال ساخت و هنوز هم در حال تهیه هستند، به احتمال زیاد تا زمستان نمی‌توانند پر شوند. دلیل اصلی این امر پایین بودن سطح آب رودخانه راین است که تردد کشتی های حمل بار را با مشکل مواجه کرده است.

در اینجا نمی توان انتظار پیشرفت قابل توجهی و بهبود شرایط را داشت. شبکه ریلی شلوغ نیز تحویل سوخت با قطار را دشوار می کند.

دولت فدرال آلمان روز چهارشنبه مقرراتی را تصویب کرد که بر اساس آن حمل و نقل زغال سنگ و نفت باید از طریق راه آهن در اولویت قرار گیرد. گفته می‌شود با توجه به طیف گسترده‌ای از عوامل مانند محل‌های ساختمانی، تنگناها در وسایل نقلیه و حوادث، تأخیر و تنگناهایی در حمل‌ونقل ریلی بار وجود دارد.

در حالی که دولت نسبت به وضعیت عرضه زغال سنگ در جنوب غربی هشدار می دهد عرضه نفت در شمال شرق هم با مشکل مواجه است. پالایشگاه‌های شوید و لیونا در این منطقه به دلیل تحریم‌ها باید از پایان سال جاری استفاده از نفت خط لوله روسیه را متوقف کنند.

این امر حداقل به قیمت‌های بالاتر منجر می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها