کد خبر: 575240
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ۱۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

بیشترین احساسات منفی در کدام کشورها رایج است؟

شماری از مردم کشورهای همسایه ایران در صدر لیست افراد دارای احساسات منفی در میان کشورهای جهان قرار گرفتند.

بیشترین احساسات منفی در کدام کشورها رایج است؟
کد خبر: 575240
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ۱۱:۳۰:۰۰

شماری از مردم کشورهای همسایه ایران در صدر لیست افراد دارای احساسات منفی در میان کشورهای جهان قرار گرفتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، بر اساس نظرسنجی انجام‌گرفته از سوی موسسه آمریکایی گالوپ مشخص شد تعدادی از کشورهای همسایه غربی و شرقی ایران از بیشترین احساسات منفی رنج می‌برند.

طبق این پایش احساسات که سال جاری میلادی در ۱۲۲ کشور جهان با حضور ۱۲۷ نفر بالای ۱۵ سال از مارس ۲۰۲۱ آغاز شده بود، افراد به صورت رودررو یا از طریق تلفن به پرسش‌‌هایی در این زمینه پاسخ دادند.

نتایج این نظرسنجی مشخص کرد افغانستان در رأس کشورهایی است که مردمش کمترین احساسات مثبت را دارند و مردم لبنان، ترکیه، مصر، نپال، تونس، اردن، بنگلادش، الجزایر و اوکراین نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

در مقابل بیشترین احساسات مثبت نیز در کشور پاناما به ثبت رسیده و مردم کشورهای اندونزی و اروگوئه نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در رابطه با احساسات منفی افغانستان همچنان رتبه اول را به خود اختصاص داد و بعد از آن مردم کشورهای لبنان، عراق، سیرالئون، اردن، ترکیه، بنگلادش، اکوادور، گینه و بنین در رتبه‌های بعدی ایستادند، این در حالی است که مردم کشورهای قزاقستان، تایوان و کوزوو سه کشوری بودند که حداقل احساسات منفی را در این نظرسنجی به ثبت رساندند.

بر اساس این نظرسنجی، نظر سنجی سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال‌های قبل‌تر از آن بالاترین سطح احساس منفی را در سرتاسر جهان به ثبت رسانده است به نحوی که میانگین استرس، نارضایتی، خشم، نگرانی و دردی که مردم هر روز احساس می‌کنند نسبت به سال‌های قبل از آن بیشتر بود.

به گفته تحلیلگران این مرکز از جمله علل پیدایش چنین شرایطی جنگ، تورم و شیوع ویروس کروناست که باعث شد جهان وضعیت بدتری پیدا کند.

در این نظرسنجی آمده است، موارد زیادی باعث نارضایتی بیشتر مردم می‌شود که مهم‌‌ترین آنها عبارت‌اند از:‌ فقر، حضور در جوامع بد، گرسنگی و احساس تنهایی.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها