کد خبر: 578681
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۵:۵۴:۲۲
| |

برخورد قهری بایدن در پاسخ به تصمیم اوپک پلاس

بایدن چگونگی پاسخ به تصمیم اوپک را بررسی می کند

مقامات آمریکا از بررسی گزینه جلوگیری از توسعه روابط تجاری شرکت‌های آمریکایی با ریاض توسط دولت کشورشان پرده برداشتند.

بایدن چگونگی پاسخ به تصمیم اوپک را بررسی می کند
کد خبر: 578681
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۵:۵۴:۲۲

بحران روابط آمریکا و عربستان سعودی در پی تصمیم اخیر اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت باعث بازنگری در روابط میان دو طرف شد.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری "ان‌بی‌سی" به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور، در واکنش به مشارکت عربستان سعودی در تصمیم "اوپک +" برای کاهش تولید نفت، در حال بررسی موضوع بازداشتن شرکت‌ها از گسترش روابط تجاری خود با عربستان است.

این مقامات که حاضر به افشای نامشان نشده‌اند، گفتند: دولت بایدن هیچ مقامی را به همایش سالانه ابتکار سرمایه‌گذاری آینده" موسوم به داووس صحرا که هفته آینده در ریاض برگزار می‌شود، اعزام نخواهد کرد.

مقامات آمریکایی تصریح کردند که هیچ تصمیمی برای پیشبرد این کار اتخاذ نشده است و این اقدام فقط یکی از گزینه‌های مورد بررسی است و اکنون برای تحت تأثیر قرار دادن تجار آمریکایی برای عدم حضور آنها در کنفرانس سال جاری "خیلی دیر" شده است.

طبق گفته مقامات مذکور، بایدن در حال حاضر در حال بررسی چگونگی پاسخ به تصمیم کاهش تولید نفت به نحوی است که برخی از اهداف اساسی آمریکا در خاورمیانه را تضعیف نکند.

با این حال یک مقام ارشد دولت آمریکا مدعی شده است که تصمیم برای شرکت نکردن در این مجمع "پیش از اعلام تصمیم اوپک +" گرفته شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها