کد خبر: 601071
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۹:۰۰:۲۹
| |

احمد زیدآبادی با تاکید بر ضرورت حل مناقشه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

هرچه تا به حال تاخیر و اغفال شد بس است؛ دیگر وقت تعجیل است

احمد زیدآبادی نوشت: امروز وقت تعطیل نیست. اگر تعجیل وقتی دارد حالاست و بس! هرچه تا حالا تأخیر و اغفال شد، بس است.

هرچه تا به حال تاخیر و اغفال شد بس است؛ دیگر وقت تعجیل است
کد خبر: 601071
|
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ۱۹:۰۰:۲۹

احمد زیدآبادی با اشاره به قوت گرفتن احتمال حل مناقشه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با سفر گروسی به تهران تاکید کرده که هرچه تا به حال تاخیر و اغفال شد بس است و دیگر وقت تعجیل است.

به گزارش هم میهن، احمد زیدآبادی نوشت: سخنان رافائل گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی نشانگر گشایشی در روابط ایران و آژانس پس از مدت‌ها چالش جدی بین دو طرف است. همین که بعد از ماه‌ها کشمکش و تبادل اتهام‌های تلویحی، او لحن مثبتی در برابر یک توافق جامع احتمالی با ایران در پیش گرفته است گامی به پیش محسوب می‌شود. 

این روزنامه در ادامه نوشته است: با این همه سابقۀ پرفرارونشیب تعاملات ایران و آژانس هر ناظر بی‌طرفی را نسبت به گام‌های آینده کاملا محتاط می‌کند. روال گذشته نشان می‌دهد که هر اتفاق کوچک و یا سخن تحریک‌آمیز چه‌بسا دو طرف را از امضای قراردادی که تمام اجزاء آن نیز مشخص شده است، بازدارد و به نقطۀ نخست بازگرداند. واقعیت این است که شرایط داخلی ایران بیش از حد تصور پیچیده شده و شمار نهادها و افراد تأثیرگذار در تصمیمات کلان دیگر به‌راحتی قابل شناسایی نیست. این مسئله به خودی خود می‌تواند مانع هرگونه تصمیم‌گیری مهم و یا جلوگیری از اجرایی شدن آن در صورت گذر از مرحلۀ نخست شود. در پایان فقط می‌توان به این سخن دردناک قائم‌مقام فراهانی در هنگامۀ جنگ‌های ایران و روس اشاره کرد که در نامه به آصف‌الدوله نوشت: «امروز وقت تعطیل نیست.  اگر تعجیل وقتی دارد حالاست و بس! هرچه تا حالا تأخیر و اغفال شد، بس است. کار از قول ما گذشت که باور نکنید، به فعل روس رسید که نمی‌توان باور نکرد.»

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها