کد خبر: 602409
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۲۰:۲۰:۴۴
| |

روزنامه اطلاعات:

کشورهای حوزه نوروز خواسته به سمت منطقه‌گرایی حرکت کنند

روزنامه اطلاعات نوشت: کشور‌های حوزه نوروز می‌توانند به واسطه درکی که از یک هویت مشترک دارند به سمت منطقه‌گرایی سوق پیدا کرده و از این طریق تبادلات خود را در همه زمینه ها افزایش ‌دهند.

کشورهای حوزه نوروز خواسته به سمت منطقه‌گرایی حرکت کنند
کد خبر: 602409
|
۱۴۰۱/۱۲/۲۴ ۲۰:۲۰:۴۴

روزنامه اطلاعات از کشورهای حوزه نوروز خواسته به واسطه درک مشترکی که از یک هویت دارند به سمت منطقه‌گرایی حرکت کنند.

به گزارش اطلاعات، کشور‌های حوزه نوروز می‌توانند به واسطه درکی که از یک هویت مشترک دارند به سمت منطقه‌گرایی سوق پیدا کرده و از این طریق تبادلات خود را در همه زمینه ها افزایش ‌دهند. برخلاف منطقه گرایی با اهداف سیاسی- امنیتی، در این نوع از منطقه‌گرایی استحکام بیشتری وجود دارد و پایه های فرهنگی- ارزشی به آن عمر درازتر و پایدارتری می بخشد. در نتیجه حوزه تمدنی نوروز از ظرفیت‌های بالقوه زیادی برای همکاری و شکل دادن به فرهنگ جهانی برخوردار است که باید به همت رهبران این کشور‌ها جنبه عملیاتی به خود بگیرد.

روزنامه اطلاعات سپس تاکید کرده است: بنابراین نگاه به نوروز نباید و نمی‌تواند یک نگاه محدود، بسته و ملی باشد؛ برای جمهوری اسلامی ایران که داعیه‌های تمدنی دارد و همواره در صدد شکل دادن به یک نظم منطقه ای بومی و درون گرا (بدون مداخله قدرتهای بیگانه) بوده است؛ این آیین باستانی آغاز حرکت کنشمند برای نقش آفرینی، تولید فرهنگ و هنجار سازی در عرصه منطقه ای و جهانی است. امری که البته تنها با شعار و گفتار به جایی نمی رسد و نیازمند تفکر استراتژیک، برنامه ریزی راهبردی و توسعه هدفمند همکاری‌ها و مناسبات با کشورهای منطقه است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها