کد خبر: 607864
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۹:۴۵:۵۷
| |

فارن پالیسی بررسی کرد

گزارشی از اوضاع غیرعادی در کشمیر و داستان‌سرایی هند

همه چیز عادی به نظر نمی رسد. در دره کشمیر با اکثریت مسلمان، خشم عمومی نسبت به دهلی نو همچنان فراگیر است. این منطقه همچنان به شدت نظامی شده است و سرکوب ها بر حق اعتراض و آزادی بیان ادامه دارد.

گزارشی از اوضاع غیرعادی در کشمیر و داستان‌سرایی هند
کد خبر: 607864
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۸ ۱۹:۴۵:۵۷

هند ماه آینده میزبان نشست گروه 20 خواهد بود، اما آیا همه چیز در هند عادی است؟ از زمانی که دهلی نو نیمه خودمختاری کشمیر را در سال 2019 لغو کرد، سرکوب همچنان ادامه دارد.

به گزارش  شفقنا به نقل از فارن پالیسی ، هند اخیراً فهرستی از نشست های آتی G-20 را منتشر کرده است که به عنوان رئیس سال جاری گروه اقتصادهای برتر آن را میزبانی خواهد کرد. این فهرست شامل یک جلسه کارگروه گردشگری در سرینگار، کشمیر تحت کنترل هند، در ماه مه است. این نشست اولین رویداد بزرگ بین‌المللی در منطقه مورد مناقشه از آگوست 2019 است، زمانی که هند وضعیت خاص کشمیر تحت مدیریت هند را لغو کرد.

هند احتمالاً با میزبانی این نشست در سرینگر قصد دارد تنوع جغرافیایی غنی خود را برجسته کند. دهلی نو احتمالاً می‌خواهد نشان دهد که کشمیر تحت کنترل هند با ثبات، صلح‌آمیز و آماده تعامل با جهان پس از تصمیم 2019 است.

با در نظر گرفتن ارزش اسمی، برخی از تحولات اخیر حاکی از بازگشت به حالت عادی در کشمیر است. خشونت ستیزه جویان کاهش یافته، اگرچه اقلیت هندو اخیراً متحمل سیل حملات مرگبار شده است و از سویی دیگر ارقام گردشگری جامو و کشمیر سال گذشته رکوردها را شکست. در ماه مارس هم یک شرکت املاک اماراتی از پروژه ای 60 میلیون دلاری برای ساخت یک مرکز خرید و دفاتر در سرینگر خبر داد.

با این حال، همه چیز عادی به نظر نمی رسد. در دره کشمیر با اکثریت مسلمان، خشم عمومی نسبت به دهلی نو همچنان فراگیر است. این منطقه همچنان به شدت نظامی شده است و سرکوب ها بر حق اعتراض و آزادی بیان ادامه دارد. یکی از مخاطبین کشمیری که به دلیل نگرانی از امنیت آنها خواست نامش فاش نشود، گفت که نشست گروه 20 هند در سرینگار فقط تلاشی برای جعلی بودن عادی بودن است.

محدودیت های مطبوعاتی در کشمیر تحت کنترل هند به ویژه شدید است به طوریکه در هفته‌های اخیر شاهد برگزاری دادگاه چند روزنامه‌نگار مسلمان بودیم.

از سوی دیگر کشمیری ها نیز با بلاتکلیفی انتخاباتی دست و پنجه نرم می کنند. جامو و کشمیر از سال 2014 انتخاباتی نداشته است. رهبران حزب حاکم بهاراتیا جاناتا می گویند که برای انتخابات آماده هستند، اما جدول زمانی ارائه نکرده اند. گفته شده ممکن است انتخابات در این منطقه در ماه می 2024 برگزار شود.

با وجود همه اینها، امروزه توجه نسبتا کمی از جهان به کشمیر معطوف است. وقتی این اتفاق می‌افتد دهلی نو آن را به طور فزاینده ای از دریچه فرصت می‌‌بیند. سرمایه گذاران خارجی می آیند، پروازهای بین المللی در حال بازگشت هستند و هیئت های G-20 به زودی از این منطقه بازدید خواهند کرد. یونسکو حتی سرینگر را به شبکه شهرهای خلاق خود اضافه کرده است. در نگاه جهانی، کشمیر ظاهرا در حال بازگشت به حالت عادی است. و این دقیقا همان چیزی است که دهلی نو می خواهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها