کد خبر: 608470
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۲۰:۲۵:۴۹
| |

روس‌ها هم ادعا دارند؛

اقتصاد ما مقاومت زیادی در برابر تحریم‌ها نشان داد

رئیس بانک مرکزی روسیه گفت اقتصاد روسیه مقاومت زیادی در برابر تحریم‌ها نشان داده است.

اقتصاد ما مقاومت زیادی در برابر تحریم‌ها نشان داد
کد خبر: 608470
|
۱۴۰۲/۰۱/۳۱ ۲۰:۲۵:۴۹

رئیس‌ بانک مرکزی روسیه امروز چهارشنبه در جلسه‌ای در پارلمان گفت که اقتصاد این کشور مقاومت بالایی در برابر تحریم‌ها نشان داده و فشارهای بی‌سابقه را پشت سر گذاشته است.

​به گزارش فارس، «الویرا نابیولینا»، رئیس بانک مرکزی روسیه روز چهارشنبه در جلسه دوما گفت سطح فشاری که روسیه سال گذشته پشت سر گذاشت آنقدر بالا بود که کسی نمی‌توانست آن را پیش‌بینی کرده و برای آن آماده شود. 

وی همچنین اضافه کرد مردم روسیه و صنایع این کشور انطباق‌پذیری زیادی در برابر این واقعیت جدید نشان داده‌اند. 

 او تصریح کرد: «هیچ‌کس نمی‌توانست برای این هجوم جنون‌آمیز تحریم‌ها آماده شود.» رئیس بانک مرکزی روسیه همچنین اضافه کرد اوضاع اقتصاد روسیه حتی از «بدبینانه‌ترین سناریوها» هم بدتر بوده است. 

 مقام روسیه تصریح کرد «سیاست‌های متوازن و تزلزل‌ناپذیر» که مسئولان اقتصادی روسیه در سال‌های گذشته به آن توسل جسته بودند و همچنین «تجارب مدیریت بحران» متغیرهایی بودند که به دولت برای واکنش  موثر به تحولات کمک کردند. 

رئیس بانک مرکزی روسیه همچنین از بانک‌های این کشور که بخش مالی را «باثبات» نگاه داشته و به روسیه در تأمین منابع مالی لازم کمک کردند تقدیر و تشکر کرد. 

او همچنین اقدامات حمایتی دولت را «کافی و به موقع» دانست و تصریح کرد این کمک‌ها به اقتصاد روسیه کمک کرده «طوفان تحریم‌ها را پشت سر بگذارد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها