کد خبر: 609728
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۱۷:۱۴:۲۴
| |

ایران خواستار عدم دخالت در انتخابات لبنان شد

امیرعبداللهیان گفت: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق و انتخاب بین تمام گروه‌های لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند.

ایران خواستار عدم دخالت در انتخابات لبنان شد
کد خبر: 609728
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۷ ۱۷:۱۴:۲۴

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در نشست خبری مشترک با عبدالله بوحبیب همتای لبنانی خود، گفت:  در نشست امروز درباره مسائل دوجانبه و وضعیت داخلی لبنان و موقعیت مهم منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی کردیم.

به گزارش ایلنا، وزیر امور خارجه با بیان اینکه ایران جز خیر برای لبنان نمی‌خواهد، گفت: مقامات و احزاب سیاسی لبنان از توانمندی و شایستگی لازم برای اتفاق نظر در انتخاب رئیس جمهور برخوردارند.

امیرعبداللهیان افزود: جمهوری اسلامی ایران از هرگونه توافق و انتخاب بین تمام گروه‌های لبنانی حمایت می‌کند و همه طرف‌های خارجی را هم دعوت می‌کند بدون دخالت در امور لبنان به این انتخاب احترام بگذارند. 

وزیر امورخارجه با بیان اینکه درباره همکاری‌های همه‌جانبه ایران و لبنان گفت‌وگو کردیم، گفت: در دیدار با همتای لبنانی خود بر آمادگی ایران برای تقویت هرچه بیشتر مناسبات اقتصادی، تجاری، گردشگری را مورد تأکید قرار دادیم.  

وی افزود: همچنین درباره توافق اخیر ایران و عربستان، شرایط فلسطین، تحولات اوکراین، افعانستان سودان و لیبی با همتای لبنانی خود گفت‌وگو کردم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها