کد خبر: 612145
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۳:۴۸:۲۱
| |

وزیر خارجه روسیه در نشست مسکو:

به ایجاد راهی برای ازسرگیری روابط ترکیه و سوریه امیدوار هستیم

عادیسازی روابط ترکیه و سوریه اثر مثبتی بر اوضاع منطقه می‌گذارد

وزیر خارجه روسیه گفت: ما براساس تلاش‌های مشترک و دیدارها در سطح وزرای دفاع و معاونان وزرای خارجه توانستیم نشست امروز را در این سطح برگزار کنیم و امیدواریم مذاکراتمان در ایجاد نقشه راهی برای ازسرگیری روابط ترکیه و سوریه نقش داشته باشد.

به ایجاد راهی برای ازسرگیری روابط ترکیه و سوریه امیدوار هستیم
کد خبر: 612145
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۳:۴۸:۲۱

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در نشست امروز(چهارشنبه) با وزرای خارجه ایران، سوریه و ترکیه در مسکو گفت: براساس اطلاعات ما آمریکایی‌ها تشکیل «ارتش آزاد سوریه» در اطراف استان رقه را با مشارکت نمایندگان عشایر محلی عربی و تروریست‌های داعش و سازمان‌های تروریستی دیگر آغاز کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی گفت: هدف واضح است. هدف استفاده از این افراد مسلح علیه مقامات نظامی قانونی در سوریه برای برهم زدن ثبات این کشور است.

لاوروف گفت: ما براساس تلاش‌های مشترک و دیدارها در سطح وزرای دفاع و معاونان وزرای خارجه توانستیم نشست امروز را در این سطح برگزار کنیم و امیدواریم مذاکراتمان در ایجاد نقشه راهی برای ازسرگیری روابط ترکیه و سوریه نقش داشته باشد.

وی گفت: ما بر لزوم حفظ حاکمیت، تمامیت ارضی سوریه و مخالفت با مداخله خارجی در امور سوریه تأکید می‌کنیم. عادی سازی روابط ترکیه و سوریه اثر مثبتی بر اوضاع منطقه و تمام خاورمیانه می‌گذارد.

لاوروف گفت: آمریکا به غارت منابع سوریه و حمایت از شبه نظامیانی که به دنبال جدایی هستند، ادامه می‌دهد. باید دولت سوریه کنترل تمام اراضی خود را در دست گرفته و امنیت مرزها را تضمین کند. تسهیل بازگشت امن و داوطلبانه آوارگان به سوریه اصل اساسی برای روسیه، سوریه، ترکیه و ایران است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها