کد خبر: 613133
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ۱۶:۱۰:۱۰
| |

چرا صدام شرط آمریکایی‌ها را نپذیرفت؟

رییس سابق گروه وکلای دفاع از صدام پس از 20 سال از شروطی گفت که آمریکا برای عدم اعدام صدام تعیین کرده بود گفت. شروطی که صدام نپذیرفت.

چرا صدام شرط آمریکایی‌ها را نپذیرفت؟
کد خبر: 613133
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۶ ۱۶:۱۰:۱۰

به گفته خلیل الدلیمی، رئیس سابق تیم دفاع از صدام ، ایالات متحده آمریکا، در برابر چند شرط، پیشنهاد عفو صدام را مطرح کرده بود از جمله خروج از عراق که صدام قبول نکرد.

به گزارش ایسنا، الدلیمی در گفت‌وگو با شبکه «العربیه» گفت، آمریکایی‌ها با صدام مذاکره کردند و به او پیشنهاد دادند، فردی را به عنوان معاون رئیس‌جمهوری عراق تعیین کند تا او مشمول عفو شود. بر اساس این شرط، این فرد نباید قدرت‌های معمول یک معاون رئیس‌جمهوری را داشته باشد.

شرط دیگر آمریکایی‌ها، پایان درگیری‌ها علیه نیروهای آمریکایی در شهر فلوجه بود. بنابه اظهارات الدلیمی، خروج صدام از عراق، پس از آزادی، یکی دیگر از شرط‌های آمریکا بود.

صدام که این شروط را خود شخصا برای الدلیمی نقل کرده بود، با چنین پیشنهادی مخالفت کرد.

الدلیمی در ادامه اظهارات خود افزود، از اولین دیدار با صدام احتمال داد که فرد مقابل او، بدل یا شبیه صدام باشد. اظهارات زیادی در آن زمان منتشر شده بود که رئیس‌جمهوری پیشین عراق، به دلایل امنیتی، دارای ۴۰ شبیه است.رئیس تیم دفاع صدام ادامه داد، در اولین گفت‌وگو اطمینان پیدا کرد که فرد مقابل او خود صدام است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها