کد خبر: 615123
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۷:۴۵:۴۷
| |

دستور پوتین برای تقویت امنیت مرزهای روسیه

رئیس‌جمهور روسیه دستور تقویت تمهیدات امنیتی را در مرزهای این کشور پهناور صادر کرد.

دستور پوتین برای تقویت امنیت مرزهای روسیه
کد خبر: 615123
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۷ ۱۷:۴۵:۴۷

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه امروز یکشنبه دستور داد تا امنیت مرزی قوی‌تر شود تا از حرکت «سریع» نظامی و غیرنظامی روسیه به مناطق اوکراینی که اکنون تحت کنترل مسکو هستند، اطمینان حاصل شود.

به گزارش شفقنا، پوتین در پیام تبریکی به سرویس مرزی، شاخه ای از سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در تعطیلات روز گارد مرزی گفت که وظیفه آنها «پوشش قابل اعتماد» خطوط در مجاورت منطقه جنگی است.

شدت حملات در داخل روسیه در هفته‌های اخیر، عمدتاً با حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطقی در امتداد مرز، افزایش یافته است. به جز حمله به کرملین به خطوط نفت در شمال غرب روسیه نیز حمله شده که روسیه همه آنها را متوجه اوکراین می‌داند.

پوتین در پیامی که در کانال تلگرامی کرملین منتشر شد، گفت: «ضروری است از جابجایی سریع خودروها و محموله‌های نظامی و غیرنظامی، از جمله مواد غذایی، کمک‌های بشردوستانه برای اتباع جدید فدراسیون (روسیه) اطمینان حاصل شود.

خرسون، زاپوریژژیا، لوهانسک و دونتسک چهار منطقه در اوکراین هستند که پوتین در سپتامبر گذشته الحاق آنها را اعلام کرد. نیروهای روسیه فقط تا حدی کنترل این چهار منطقه را در اختیار دارند. اوکراین و کشورهای غربی این انتخابات را ساختگی و الحاق را غیرقانونی می‌دانند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها