کد خبر: 622381
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۲۱:۳۵:۰۸
| |

وزیر انرژی قطر:

منبع 40 درصد از گاز بازارهای جهان در سال 2029 قطر خواهد بود

وزیر مشاور در امور انرژی و مدیر عامل شرکت انرژی قطر، گفت: 40 درصد از کل مقادیر گاز طبیعی مایعی که در 2029 میلادی به بازار می‌رسد، از شرکت انرژی قطر خواهد بود.

منبع 40 درصد از گاز بازارهای جهان در سال 2029 قطر خواهد بود
کد خبر: 622381
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۱ ۲۱:۳۵:۰۸

سعد بن شریده الکعبی، وزیر مشاور در امور انرژی و مدیر عامل شرکت انرژی قطر در بیستمین کنفرانس بین المللی گاز طبیعی مایع که در ونکوور کانادا در حال برگزار است، گفت: با رشد  همه جانبه جهان نیاز دائمی به گاز طبیعی به عنوان پاک‌ترین سوخت فسیلی افزایش خواهد یافت.

به گزارش شفقنا، الکعبی در این کنفرانس به بررسی اجمالی تلاش‌های شرکت انرژی قطر برای مقابله با بحران انرژی سه‌گانه شامل امنیت عرضه، مقرون به صرفه بودن و پایداری از طریق عرضه انرژی پاک به جهان پرداخت و گفت: باید تعادلی بین آنچه برای بشریت نیاز داریم و نحوه مدیریت صحیح آن وجود داشته باشد. اگر به آنچه در قطر انجام می‌دهیم نگاه کنیم، می‌بینیم که ما برای افزایش تولید به 126 میلیون تُن در سال می‌کوشیم.

وی خاطرنشان کرد: قطر امروز دارای بزرگترین سایت ترسیب دی اکسید کربن در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا است و در تلاش است سالانه بیش از دو میلیون تن دی اکسید کربن بدان تزریق کند و ظرف چند سال به 11 میلیون تن خواهد رسید.

الکعبی در پاسخ به صحبت درباره گذار به انرژی کم کربن و لزوم توقف تولید نفت و گاز گفت: وقتی یک میلیارد نفر از برق اولیه محروم هستند نمی‌توانیم با درخواست توقف تولید نفت و گاز خودخواه باشیم. همه ما هر روز از نعمت برق برخورداریم و تا سال 2050 میلادی حدود 2 میلیارد نفر جدید به انرژی نیاز دارند و افراد بیشتری در کشورهای در حال توسعه به استانداردهای زندگی بهتری نیاز خواهند داشت که به معنای انرژی بیشتر است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها