کد خبر: 622413
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۲۱:۲۰:۴۷
| |

اعتراض روزنامه دولت به احضار سفیر روسیه؛ اگر قرار به احضار بود باید سفیر امارات احضار می‌شد

روزنامه ایران نوشت: اگر قرار به احضار سفیری برای اعتراض به بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هم باشد، این سفیر امارات است که باید در اولویت قرار گیرد؛ فرایندی که اصلاح آن، هشیاری و تلاش بیشتر دست‌اندرکاران امر را می‌طلبد.

اعتراض روزنامه دولت به احضار سفیر روسیه؛ اگر قرار به احضار بود باید سفیر امارات احضار می‌شد
کد خبر: 622413
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۲۱:۲۰:۴۷

 روزنامه دولتی ایران از احضار سفیر روسیه به دلیل ادعای این کشور درباره جزایر سه‌گانه انتقاد کرده است!

به گزارش ایران، همزمان‌که چهره‌های سرشناس سیاسی، تحلیلگران رسانه‌ای و دیپلمات‌های مطرح غربی به انتقاد از دولت بایدن در ناتوانی مقابل شکل‌گیری اتحاد راهبردی میان «ایران، چین و روسیه» می‌پردازند، عده‌ای از مقامات و حامیان دولت قبل همچنان با عدم درک صحیح از روابط بین‌الملل و چشم‌انداز نظم نوین پیش‌رو، همان‌طور که در دوره مسئولیت خود فرصت‌هایی را از دست دادند، هم‌اکنون نیز از هیچ تلاشی برای تخریب رابطه راهبردی میان ایران و متحدان نزدیکش یعنی چین و روسیه دریغ نمی‌کنند. این افراد سعی می‌کنند از کوچک‌ترین حواشی در این خصوص که حتی در دولت‌های پیشین بارها اتفاق افتاده و دولتمردان مورد حمایت آنها در قبالش سکوت کرده بودند نیز علیه مسیر درست روابط راهبردی با مخالفان یکجانبه‌گرایی امریکا دست به تبلیغ سیاسی بزنند. تبلیغی که نه به‌خاطر صیانت از منافع و عزت ایران بلکه منطبق با اراده ناکام غرب رقم می‌خورد. در این میان نیز عده‌ای با انفعال، واکنش‌های عجولانه یا عدم فهم درست وضعیت کنونی، با این جریان همراهی کرده و از تبعات بلندمدت آن غافل هستند.

روزنامه دولت در ادامه نوشته است: در سوی دیگر نیز اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان مطابق آنچه بارها از سوی رئیس‌جمهور خواسته شده، با تبیین درست ماجرا، افکار عمومی را در این‌باره آگاه سازد، طبیعتاً تبلیغات علیه روابط راهبردی که برای رفع مؤثر تحریم‌ها صورت می‌گیرد، توفیق نخواهد داشت.بنابراین اگر قرار به احضار سفیری برای اعتراض به بیانیه مشترک کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هم باشد، این سفیر امارات است که باید در اولویت قرار گیرد؛ فرایندی که اصلاح آن، هشیاری و تلاش بیشتر دست‌اندرکاران امر را می‌طلبد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها