کد خبر: 622985
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۹:۴۵:۲۸
| |

پوتین رهبران اروپا را مسخره کرد

رهبر روسیه رهبران اروپا را به باد تمسخر گرفت.

پوتین رهبران اروپا را مسخره کرد
کد خبر: 622985
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۹:۴۵:۲۸

ولادیمیر پوتین رهبر روسیه رهبران اروپا را به باد تمسخر گرفت و آنها را به طور کامل وابسته به آمریکا و بله قربان گوی واشنگتن دانست.

به گزارش ایرنا، پوتین در یک گفت و گوی تلویزیونی گفت: گاهی وقت ها فکر می کنم که سیاستمداران اروپایی هر کاری که  طرف دوم از آن سوی اقیانوس اطلس به آنها بگوید را عملی می کنند.

رئیس جمهور روسیه افزود: اگر همین فردا به سیاستمداران اروپایی بگویند: تصمیم گرفته ایم که همه تان را به دار بیاوزیم، آن وقت آنها چشمان شان را به زمین انداخته و تلاش می کنند جرأت خود را با طرح فقط یک پرسش ابراز کنند: آیا با طناب تولید ملی ما را به دار می آویزید؟

ولادیمیر پوتین در ادامه گفت: ولی در این حالت سرنوشت آنها ناکامی است و به باور من آنها ناامید می شوند زیرا آمریکایی ها  به احتمال زیاد اصرار می کنند که با طناب تولید صنایع خودشان آنها را دار بزنند.

رئیس‌ جمهوری روسیه در سخنانی دیگر گفت که روسیه «ذخایر کافی» از مهمات خوشه‌ای دارد و هشدار داد که مسکو «حق انجام اقدام متقابل» را در صورت استفاده اوکراین از این نوع سلاح‌ها برای خود محفوظ نگاه می‌دارد.

آقای پوتین در نخستین اظهارات خود در مورد تحویل مهمات خوشه‌ای به اوکراین از سوی ایالات متحده، مدعی شد که روسیه تاکنون در جنگ خود علیه اوکراین از بمب‌های خوشه ای استفاده نکرده است.

رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: «ما تاکنون این کار را انجام نداده‌ایم، از آن [بمب‌ خوشه‌ای] استفاده نکرده‌ایم و چنین نیازی هم نداشته‌ایم.»

این در حالی است که استفاده از بمب‌های خوشه‌ای توسط روسیه علیه اوکراین به طور گسترده با همکاری خبرگزاری آسوشیتدپرس و سازمان‌های حقوق بشری مستند شده‌ است.

وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) روز پنجشنبه اعلام کرد که مهمات خوشه‌ای ارسال شده توسط ایالات متحده به دست نیروهای اوکراین رسیده است.

این مهمات در واقع بمب‌هایی هستند که پس از باز شدن در هوا و در مسیر اصابت به زمین، تعداد زیادی از بمب‌های کوچک‌تر را از داخل خود رها می‌کنند. ایالات متحده دستیابی اوکراین به این مهمات را برای تقویت توان تهاجمی این کشورو نیز شکستن خطوط مقاومت ارتش روسیه لازم دانسته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها