کد خبر: 623237
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۰:۴۵:۳۴
| |

کره جنوبی:

پیونگ‌یانگ نباید جرات استفاده از سلاح های هسته‌ای را پیدا کند

رئیس‌جمهور کره جنوبی روز سه شنبه خواستار تقویت بازدارندگی علیه کره شمالی شد و گفت: پیونگ‌یانگ نباید جرات استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را پیدا کند.

پیونگ‌یانگ نباید جرات استفاده از سلاح های هسته‌ای را پیدا کند
کد خبر: 623237
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۷ ۱۰:۴۵:۳۴

رئیس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه خواستار تقویت بازدارندگی علیه کره شمالی شد و گفت: پیونگ یانگ نباید جرات استفاده از سلاح های هسته ای را پیدا کند.

به گزارش ایرنا از یونهاپ، جلسه افتتاحیه گروه مشورتی هسته ای کره جنوبی و آمریکا که مقامات ارشد امنیت ملی و دفاعی هر دو طرف را گرد هم آورد تا راه های تقویت تعهد بازدارندگی گسترده ایالات متحده برای دفاع از کره جنوبی با تمام قابلیت های نظامی آن، از جمله تسلیحات هسته ای را مورد بحث و بررسی قرار دهد، برگزار شد.

 

به گفته «لی دو وون» سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی، یون سوک یول رئیس جمهوری این کشور گفت: این گروه باید قدرت بازدارندگی خود را برای پاسخگویی کامل به تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی تقویت کند.

وی افزود: همان طور که جو بایدن رییس جمهور آمریکا در ماه های قبل هشدار داد ، کره شمالی در صورت انجام یک حمله هسته ای به پایان خود خواهد رسید. ما باید اعتبار بازدارندگی گسترده را از طریق اتحاد هسته ای کره جنوبی و آمریکا تقویت کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که کره شمالی جرات استفاده از سلاح های هسته ای را نداشته باشد.

هدف این گروه تقویت بازدارندگی گسترده، بحث در مورد برنامه ریزی هسته ای و رهبردی، و مدیریت تهدیدهای کره شمالی است. تشکیل این گروه در نشستی بین یون سوک یول و جو بایدن در ماه آوریل گذشته در واشنگتن تایید شد و هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه داده و نتایج را به هر دو رئیس جمهور گزارش خواهد کرد.

اولین جلسه این گروه توسط «کیم تائه هیو»، معاون مشاور امنیت ملی و «کورت کمپبل»، هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور هند و اقیانوسیه رهبری می شود.

یون گفت: کره جنوبی تلاش‌های جدی برای جلوگیری از تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی از طریق ائتلاف کره جنوبی و آمریکا مبتنی بر موضوعات هسته‌ای انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها